onsdag, oktober 18, 2006

*suck*

idag har jag varit på bhk å tränat lydnad. har skaffat mig två mycket duktiga träningskompisar, emma me sin superduktiga golden ludde å kristina me sin överlyckliga vilja! pompe.. tja.. han gav mej inte hopp inför tävlingen direkt. tack o lov att de en månad kvar men... vet inte hur jag ska hinna me den träning som skulle behövas inför dess! börjar ångra mig att jag anmälde mig till tävlingen. de e dom där nerverna han har som spökar. om han bara kunde koncentrera sig på mig som han gör hemma så skulle ju allt gå bra.. men människor e läskiga och spännande!! nästa bedlington jag skaffar blir en valp.. en fin blå valp. om två år kanske. då kan jag lära den från början att människor bara e.. människor. inga monster. sen kan pompe lära den massa hyss.

på lördag ska jag å pompe åka å kolla på en lydnadstävling på klubben. emma å ludde ska vara där och ta ett första pris. de vill man inte missa. de va maaaassa folk på klubben o tränade idag. förmodligen ska alla dom tävla på lördag o kom på nu att de va dags å börja träna!!! =) *ha* så dags nu... blir inget första pris för dom inte!

de va en som blev knivhuggen i nordstan kl 15 idag. hujeda mig. världen e läskig. en annan läskig sak e att jag ska till tandläkaren imorn. jag hoppas att han e snäll mot mig.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hallå där!! Vad är det jag läser? Du tappar val inte hoppet?? Kämpa på, du har ju en jättebra grund att bygga upp en skitduktig lydnadshund på! Du kanske inte ser och tycker det själv men han är faktiskt jätteduktig. Och det kommer gå bra i Mariestad! Kräva första pris av dom på första tävlingen kan ingen av oss göra...(bara Emma hehe) Ludde har tränat sen han var valp och Vilja med... Jag kanske har fel men Pompe är väl inte född på lydnadsplan, det är Vilja...haha. Stackars Vilja!

Jobba på! Se tävlingen som något spännande, jag lovar, både du och Pompe kommer komma överlevande där ifrån...(tror jag, om inte domarn äter upp er)

Om ett tag (1 månad!!) kommer Pompe vara så duktig, tills dess får du träna de där små sakerna och vara stolt över dom sakerna han är duktig på istället!

Vi får hitta på en dag nästa vecka igen som vi kan träna? Kan ju höras om det på lördag. Då ska vi visa vad en riktig hejjaklack är!! hihi.

Nu har jag vist skrivit en hel c-uppsats =) /Kristina med vovvvvvar

9:33 fm  
Anonymous Anonym said...

Anonymous = Kristina

9:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home