måndag, oktober 16, 2006

hundträning

Idag har jag varit på bhk o tränat lydnad o agility. agilityn gick väl sådär. inget vidare. ibland sa de klick å så tog han ett gäng hinder jättefint men.. ja, ibland gick de jättesegt å ibland fick han fnatt å kutade runt i stora cirklar istället... måste säga att jag inte har något emot att de blir vinter nu å alla hinder plockas in i nått skjul. vi tar gärna paus några månader från den sporten.

lydnaden gick bra tycker jag. visst finns de saker som kan förbättras, men han är duktig o på alerten. det verkar som han tycker de e kul. kryddar jag dessutom tillvaron me lite freestyle emellanåt så blir han ännu mer på hugget! =) han e väldigt rolig att träna!

en annan vovve som jag tränade lite idag var ebba... hon har precis som nalle blivit lite ohyffsad sen hon fick en "syster". skäller väldigt mycket o trotsar! jag tränade lydnad med henne. eller snarare tränade jag hyffs. hon e en jättefin hund och jag märkte att med mycket tålamod tränar man ganska snart bort det där okynnesskällandet! de va så kul att se de små framstegen på så kort tid. men som sagt, de krävs ju tålamod. de e nog ganska genomgående för all hundträning...

2 Comments:

Blogger Gordon said...

Du skriver så bra, Emma: det är bara lite tålamod som gäller! Sen går det KANONbra! Kram från oss i Skara-flocken.

10:13 em  
Anonymous Anonym said...

Hei Emma.
Lykke til med lydighetskonkurransen senere da:-)Vi følger spent med på resulatet! Kanskje greit for Pompe å ha litt pause fra agility, så kommer dere sterkere tilbake til våren igjen , når han har blitt litt mer voksen :-)

10:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home