måndag, oktober 09, 2006

mera veterinärer

"okej matte, du får sova i min säng. men bara om du inte tar för stor plats, o håll dej i fotändan"

ja, här har ni två helbilder på hur pompen ser ut nu i sin frisyr.. inga bra bilder, överexponerat å så.. men de e min lilla mobil som gjort jobbet å han kan inte bättre.

som ni ser har pompe ett plåster på benet. vi var hos veterinären idag igen för prickarna han haft.. et blev blodprov.. o så fick köpa ett schampo som han ska badas i en gång i veckan i 4 veckor. dessutom fick jag åka och köpa panicillin som han ska äta i 30 dagar nu.. han ska sluta me kortisonet oxå nu under tiden. så kanske kommer han börja klia sig igen =( tur att man bor hemma å inte har så mycket andra utgifter än pompe. för han e en enda stor utgift!!

nu ska jag åka till en annan veterinär me Nalle, dags för hans vaccination!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

vilka söta bamsesängkläder du har, vill oxå ha! fast en kille bör kanske inte ha såna begär, de vi ska ha e väl bilar å sånt, annars blir vi väl töntstämplade..

nåväl inget bamse här inte, men jag e förmodligen den ende 23-åringen me disney-figurer på sängtapeterna =) tror jag..

12:13 fm  
Anonymous Anonym said...

hm, i slutet på första stycket känns de som att de blev ett "väl" för mycket.. skulle nog vilja byta de sista av dom mot ett "nog" istället, hm få se nu:

"de vi ska ha e väl bilar å sånt, annars blir vi nog töntstämplade.."

jomen, jag tycker nog de låter bättre, fast va vet jag.. somliga tycker säkert hela kommentaren e alldeles värdelös, oinspirerande å tråkig.. man kan ju hoppas!

12:38 fm  
Anonymous Anonym said...

jo, asså förlåt mitt svammel men de e de sista jag skriver, ska gå å lägga mig sen..

tänkte på en sak, ok de e ju så att i en blogg postas inläggen i omvänd kronologisk ordning, men varför o varför kan inte kommentarerna följa samma mönster? jag menar, ska man inte va konsekvent!? va tänkte egentligen personerna på som uppfann bloggen?

"aha! jag har fått en grymmegrymbra idé, vi skapar en webbplats som uppdateras ungefär som en dagbok och där läsarna har möjlighet att kommentera inläggen.. å de vi gör för att skapa ett kännetecknande drag e att presentera de nyaste inläggen överst.. låt oss kalla webbplatsen för, hm, en blogg! men håll i dig nu, här kommer twisten.. själva inläggen ska ju postas i omvänd kronologisk ordning, men kommentarerna.. i kronologisk ordning! genialt eller hur?"

eller så e de bara så att de e upp till varje bloggare i vilken ordning dom vill visa sina kommentarer.. vet inte eftersom jag inte e nån bloggare.. jaja, de e väl inte så viktigt antar jag, men ibland vill man reda ut livets små mysterier.. gonatt

1:17 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Emma
Jag läser om Pompes prickar. Jag har fått rådet att ge laxolja, och det ska jag pröva. Två av mina bedlingtons har prickar, men det är bara en som kliar på dem. Jag har dessvärre inte hittat någon som säljer laxolja här, så jag måste beställa, och jag har inte råd än.... En annan hund jag hade provade jag med sånt där schampo, men det funkade inte på honom, prickarna var kvar. Men han var ju ren och fin...

10:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Är det demodex ?

2:12 em  
Blogger Emma said...

Miika: du e flum.. sov på nätterna!
Stefan: Näe Pyoderm heter det, de e för behandling av hudinfektion tror jag. Inget man använder hela tiden.

4:53 em  
Anonymous Anonym said...

Ett litet svar på stefans fråga: Är det demodex....!
Mej veterligen har inga bedlisar drabbats av demodex!! Det är ju en besvärlig hudåkomma som iofs kan dyka upp på vilken hund som helst men oftast på slät/korthåriga typ "staffar" och på hundar med den typen av pälsar!! Hoppas verkligen inte att prickarna som Pompe har är demodex!! Det bästa skulle väl vara bra om det var hormonerna som spelar ett spratt och att det går över med tiden!!
Ha det bra alla små och stora!!

7:27 em  
Blogger Emma said...

hihi =) trodde de va ett schampo som hette så! i vilket fall har han inte tappat någon päls eller så.. den e tät å fin så de e nog inget sånt!

10:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home