tisdag, september 26, 2006

-kändis-

åh, jag har fått reda på att pompe va på bild i falköpingstidningen i måndags.. från tävlingen, när han stod på A-hindret =) ja, fotografen hade ju god tid på sig att ta det fotot!! moahaha! frustrerande att inte kunna se fotot! men de e utklippt så jag ska nog kunna se de nån gång i alla fall.. jorå så'atte... snart e man rikskändis *stolt* jo just de, han e på förstasidan på skbk.se igen oxå :)

har träningsverk... de e den där eländiga grabbgympan!! =) den e asjobbig.. ni vet, man känner hur svetten bara rinner i ansiktet.. men de e skönt, så mycket svettas man sällan å de e nog nyttigt.. mest e de alla armhävningar å grejor som e jobbiga. men ja gillar grabbgympan massor, för förutom härlig ansträngning e de massa gubbar att titta på när dom försöker göra alla rörelser, de e nästan de bästa.. därtill är det spänning, för man vet aldrig om nån ska drabbas utav hjärtinfarkt i ansträngningen.

lydnadskurs idag me pompe. innan fikat så var han ganska vimsig o nosade hela tiden o verkade helkonstig. men efter pausen var han jätteduktig!! jag är mycket stolt över honom.. en vacker dag kanske vi kan tävla lydnad oxå. =) fast grejen e den att pompe tycker freestyle e himla mycket roligare än lydnad. han skulle kunna bli riktigt grym om jag orkade träna lite mer.. förresten hade jag köttbullar på träningen idag, jösses vilken fin kontakt vi hade jag o pompe! *hehe* kände att nu skiter jag i allergitestandet för han har ätit allergimat i 9 veckor o de har inte blivit ett dugg bättre. snarare tvärt om för nu e han dessutom röd och kladdig runt ögonen. ringde vetten idag, hon verkar ju inte höra av sig själv så.. hon skulle fundera lite o ringa imorn. då får hon 17 ha nått vettigt å komma me! orkar snart inte me den här allergiskiten längre. elände. *suck*

fick förresten en rådjursskank av en gubbe på lydnadskursen idag! gulligt va?! vi pratade lite förra gången om att jag tänkt börja med viltspår och att jag hade blod men ingen klöv, å då tog han med en.. så jag får nog ge mig av ut på torsdag eller nått å lägga ett spår. =) spännande!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej

Trist läsning att han har de där problemen med huden. Kom och tänka på en sak..inom frikyrkligheten brukar man väl använda sig av handpåläggning eller förbön om någon är sjuk? Kanske du ska ta med din hund dit. Jag menar: Om inte veterinären kan bota din hund så kan väl någon begåvad person i församlingen göra det. Finns väl ingen bättre veterinär än jesus? Någon skrev ju tom att hundarna kommer till himlen...så saken borde ju vara klar i så fall :)

Ha det bäst

/stefan

1:18 em  
Anonymous Anonym said...

Grattis med bilde av Pompe i avisa:-)
Tråkig med hud/ allergiproblem da. Ta en tur til homeøpat, naturmedisin kan være veldig effektivt.
Lykke til med lydnadskurs og agilitytevling!

10:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home