fredag, september 22, 2006

eländiga hundkräk

min eländiga hund är bara ett enda stort problem. för de första denna klåda.. å nu igår va han kladdig under ena ögat, vet inte riktigt om de kommer från ögat eller om de e sår som varar.. men de ser inte trevligt ut alls.
å igår släppte jag honom lite på slutet av kvällspromenaden.. brukar göra de ibland för han e ju skapligt lydig.. eller hittills har han varit de iaf. vet inte vad han fick syn på men han stack som ett skott. tog ett bra tag tills han kom tillbaka, sen när vi gick hem så va han lite olydig igen.. bara lite.. men då lyfte jag honom i nacken å skrek hundkräk åt honom. usch, de va de hemskaste jag gjort mot honom å de gjorde ont i hjärtat efteråt. han fattade ju inte ändå! såfort jag släppt honom sprang han iväg å viftade på svansen igen. aldrig mer terrier säger jag bara.. envis som få och har inget som helst behov av att vara mamma till lags när han inte känner för det. sen e han ju världens raraste när han känner för de iofs. bruna, charmiga, oskyldiga hundögon. *suck* han har blivit en riktig slyngel.. vet inte vad jag ska göra med honom. i skogen e de hopplöst, sticka efter vilt e de roligaste som finns.. längtar tills han blir 14-1 5 år å lugnt traskar fram bredvid mig... eller... nej de gör jag inte. men skönt vore de om jag kunde lyckas uppfostra honom så att han slutar sticka.