söndag, september 10, 2006

gårdagen...

här ser ni min lilla, flummiga tonåring i sin bur på den allra första riktiga tävlingen han deltar i! han tog sig runt banan utan att diska sig i bägge klasserna. de ledde till att han fick en 10e, och en 11e placering... av sisådär 25 hundar. han var dock långsammast av alla.. för de va inte riktigt en sån dag då han ville lyssna på matte å göra precis allt hon sa.. han gjorde visserligen som jag sa... bara att det tog dubbelt så lång tid som de skulle kunnat göra. jag är jättenöjd me pompe, de e astråkigt att ha en långsam hund på banan, men jag vet att han har potential å bara behöver växa upp.. å vänja sig lite... å va på rätt humör.. två tävlingar kvar i år! får väl se hur de går på dom=)

spelade volleyboll igår oxå.. mina ögon var rödsprängda för att jag var så trött efter att gått upp 4.45 å varit ute hela dagen. men man lever bara en gång å de va jättekul å spela! jättekul =)

6 Comments:

Blogger Gordon said...

Hej Emma och Pompe! Ni var storartat duktiga på tävlingen igår. Pompe har - som du skriver - verklig potential. Jag tycker också att du själv ska ta åt dig ära, för du var mycket tydlig och duktig som hans förare. Kram från Skara-flocken / Bengt med hundarna BARON och FALSTAFF

5:03 em  
Anonymous Anonym said...

Hei Emma og Pompe.

Grattis med vel gjennomført konkurransedebut i går:-)
Godt gjort å komme igjennom på første forsøk( vi brukte noen konkurranser på å klare det!)
Stå på videre!

6:11 em  
Anonymous Anonym said...

Hej

Vilket freak jag mötte i centrum idag. Sitter på en uteservering och beställer in en pucko att njuta av i lugn och ro, kort därefter kommer en kvinna runt 50 med en Bearded collie i koppel. Hon frågar om hunden får hälsa. Javisst säger jag och hälsar på hunden. Plötsligt utan förvarning hoppar hunden, freaket, upp i mitt knä och hugger vilt! På något sätt i tumultet som uppstår, tar jag mig ur stolen. Då säger matte medan hon njuter av solskenet: Men så där gör man väl inte gubben..Sedan när hon ska lämna serveringen, berättar hon för mig att hundar gör så mot rädda personer och att hunden inte gillade mig.

/stefan

6:23 em  
Blogger Gordon said...

Hej Stefan! Tråkigt att höra att det var en bearded collie som uppförde sig illa mot dig. Jag kan bara hoppas att du ursäktar, och inte tror att ALLA beardisar är sådana! - Hjärtliga hälsningar från Bengt, med bearded collies BARON och FALSTAFF (som för det mesta uppför sig väl ...)

9:34 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Bengt!

Jo man blev verkligen omskakad. Att hunden saknade fostran märkte man på mattes obefintliga reaktion efter attacken. Jag var antagligen inte det första eller sista offret. De allra flesta Bearded collies är förmodligen bra hundar! Man får önska att just denna individ inte går i avel, sen kanske inte körkort för hund är en så dålig idé trots allt?


MVH

/stefan

8:02 em  
Blogger Emma said...

dom e ju väldigt slickiga av sig beardisar stefan..den ville säkert bara slicka dig i ansiktet.

9:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home