måndag, augusti 28, 2006

regn!

åh vilken härlig promenad! Var nog ute över en timma.. pompe fick springa lite lös, men inte så mycket för jag kan inte lita på honom riktigt... han gillar att sticka efter rådjur o harar :-/ de har jag kanske sagt förut! hur som helst så började det dugga när vi hade en liten bit kvar i skogen, o på vägen hem från skogen ösregnade det. helt underbart! älskar å känna hur regndropparna rinner ner för pannan.. pompe hatar det, kryper ihop mer o mer tills han är genomblöt o ser ut som en italiens vinthund (se bild)! Med huvudet nere i backen för att försöka komma undan vattnet... jag förstår inte hur han kan ha blivit så kinkig! brukar man inte säga sådan husse sådan hund?! nu e jag ju iofs ingen husse.. men jag försöker vara både husse o matte, de får man va när man e ensamstående.

Knas! både igår o idag har jag hittat fyrklöver! de händer verkligen inte ofta.. men två dagar i rad nu har jag bara råkat snegla ner i vägkanten o fått syn på en. jag hoppas att dom betyder att det ska gå bra på agilitytävlingen den 9e.=) bara de inte regnar då!!! =) inte vill jag tävla me nån ihopkrupen liten mespropp som masar sig fram helt äcklad!

Jag tror att jag ska göra köttbullar nu. mormor har lärt mig hur man gör dom så smaskiga som möjligt! hon e en riktig mästerköttbullemakare. å så ska jag ta på mig mina röda mysbyxor. de e nästan de bästa me å ha varit ute i regnet, att få krypa i myskläderna! mmmm =)

1 Comments:

Blogger Gustav K said...

Åhå, jag råkade ut för en liknande skur imorse, men det var inte lika behagligt för jag var på väg till skolan. Men jag håller med dig om att en regndusch kan vara rätt angenäm om man vet att det snart finns ett varmt och gott hus att krypa in i :)
Förresten får jag lite dåligt samvete när jag ser hur ihärdigt du bloggar. Jag borde taga mig samman och skriva något, kanske...

3:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home