tisdag, augusti 22, 2006

flum.

blir näst intill tårögd när jag ser vilken skönhet min råtta kan vara. Ni börjar nog förstå att det här med nedrakningen kom att bli ett riktigt trauma för mig...

Alltså, pompe har då bara varit till bekymmer för mig, nu har han fått plitor över hela kroppen! hemska små plitor som börjar bli blodiga nu eftersom det kliar på dom... jag borde ringa vetten men han väntat ett par dagar nu eftersom hon sist jag pratade med henne sa att hon skulle ringa mig om en månad, de va för en månad o två dagar sen. men imorn får jag nog ringa.. dom e otäcka, plitorna. som vattkoppor nästan.. om han bara kunde bli bra en gång för alla.. tänk att ha levt nästan ett helt liv med konstant klåda.. så synd om honom.

Ja, just de.. så va de skolstart idag. Kändes väl inget vidare.. när jag såg mina klasskompisar insåg jag hur mycket jag inte saknat dom.. ja, två tre stycken tycker jag väl ganska bra om, men resten blir jag glad å slippa om ett år när jag slutar. Kursen vi hade idag var examensarbete... vi har 5 poäng nu i början på denna terminen o sen 15 det sista vi gör innan examen nästa år. då redan nu måste vi bestämma vem/vilka vi vill samarbeta med o vad vi ska skriva om.. dessutom ska vi göra en litteraturgenomgång och inledning o därtill komma på en bra metod att använda oss av i undersökningen. de e inte lite begärt!! kanske kommer jag skriva med marie o maria. dom e duktiga o flitiga. de blir bra.. jag hoppas bara jag kan få dom att vilja forska om det jag är intresserad av. ;) Nä men ärligt talat tycker jag att samarbete kan va ett gissel ibland.. jag gillar att jobba på egen hand o slippa såna besvär.

Igår insåg jag hur lat jag är, hur fruktansvärt dåligt jag handskas med tiden.. kom på massor saker man kunde göra med den, men jag bara slösar bort den! så idag har jag joggat en liten runda i skogen, jag har blandat cement o med hjälp av pappa gjutit fast några stolpar i marken.. hmm. ja sen har jag varit i skolan.. och jag har lunchat med Hilda och Marie.. o så har jag guidat hilda på skolan å hjälpt henne me diverse praktiska högskoledetaljer. för att fullkomna denna värdefulla dag ska jag ska avsluta den med att läsa lite i en bra bok som jag fick på frizon.. den heter "om tro" och är en samling av massa små berättelser o tankar om tro från vanliga unga människor.

men det här med att springa.. eller jogga. jag är verkligen inte gjord för det. alltså, när jag väl tar mej ut så springer jag utan avbrott det jag bestämt mig för..(de e iofs inte långt, man får va en realist där) de måste jag ju, annars känner jag ju mej helt värdelös. men.. jag mår verkligen inte bra av de! eller.. kanske gör jag det, en stund efteråt känns de så.. men.. de e så obehagligt.. typ sticker i hela huvudet.. känns nästan som att de ska domna bort.. å.. hm.. hursom helst så vill jag inte springa.. jag tänkte så här.. om jag ser en kantarell utmed vägen, då ska jag sluta springa. å så såg jag kantareller... hela skogen sa till mig, sluta spring ditt knäpphuvud. men jag fortsatte.. för de va brandgula kantareller.. dom e inte riktiga.. bara smaklösa säger pappa.. vilket iofs borde va bra, eftersom kantarellers smak e ganska äcklig. ja vet inte vad jag vill komma fram till nu riktigt.. jo, men att jag inte vill springa.. å ja brukar inte de. men känner ändå att jag borde, för sist jag tävlade agility blev jag så slut att jag mådde illa efter en enda bana!! o dom brukar va runt 180 meter! mitt stackars hjärta kommer inte orka me hela mitt liv om jag inte försöker göra de lite starkare.. men ja har ingen lust. så mycket trevligare de e att bara promenera. jag tror jag slutar skriva nu för jag märker att jag tappat alla trådar som eventuellt någonsin funnits.. hej

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej

Skönt att man ska göra exjobbet nu! Ska iväg och beskåda nollorna, sist var det en som spydde ned sig själv efter ölhävningen!

Du förstår man ska tydligen stoppa in flaskhalsen i ja, halsen, och sedan snurra flaskan och huvudet 360° snabbaste hävaren vinner. Öl som kan vara så gott, speciellt i kombinationen smörstekta kantareller på macka...nu måste jag också ut och springa :D

Kram

4:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home