tisdag, augusti 08, 2006

jobbig dag me öron.

hm, känner mej lite dyster idag. men de e väl så ibland. allt kan ju inte alltid va på topp. ska nog bli kul me festival nu i alla fall tror jag. de blir säkert rent av jättekul.

plockar öronen på pompe idag.. har tagit ena örat, men andra är inte påbörjat. alltså, man rycker ut pälsen som e i örat, för att de inte ska bli igenväxt o inflammerat. pompe avskyr det från djupet av sitt hjärta, o ja klandrar honom inte. ja avskyr det oxå.. de e näst intill djurplågeri.. men man måste ju.. de va alldeles för mycket päls i dom nu, ja har slarvat men plockandet. men de e så svårt när pompe för allt han kan för att jag inte ska lyckas få in peangen i örat.. å e den väl inne så rycker han me huvet å har sig.. usch va de e en omysig procedur.

ja måste packa idag. ja e alltid så seg me å packa.. finns så mycket annat att hitta på istället. man kan sitta vid datorn eller promenera (fast de e lite för varmt för promenader nu) o men kan måla tånagnar å.. ja de finns hur mycket som helst. mest av allt skulle jag vilja åka ut på sjön.. men jag har ingen båt.

Hilda ska gå på högskolan nu! läsa engelska. e så glad att ha en kompis på skolan som inte e klasskompis (inget ont mot dom, dom e oxå bra)! ja ska lära henne allt ja kan! hjälpa henne o hitta rätt å allt. =)

ja tror de e dags att gå in på öra nr 2 nu. *suck*

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej emma! andy är med i en
fototävling du går in och röstar på honom via bifogad länk. Välj där nummer 8.

Kramar från oss

7:11 em  
Blogger Emma said...

jag röstade på nr 4.

8:44 em  
Anonymous Anonym said...

Aje! Varför gjorde du så för...känns taskit ända in i.. :(
Hoppades på draghjälp för han ligger på undre halvan och nosar.

God natt

10:11 em  
Blogger Emma said...

rätt ska va rätt... jag röstade på den snyggaste bilden!

1:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home