lördag, juli 22, 2006

bara en vanlig hjärntömning

dåså.. då va de bara 2 veckor kvar på sommarjobbet. känns lite trist å lite bra. lite halvjobbigt å börja skolan igen.. fast ändå inte.. jag har alltid älskat höstar, skolstart o allt sånt. de e så spännande o alltid nått nytt. även om man fortsätter på nått man gjort innan sommaren så e de lite nytt å spännande.. folk brukar prata om vårkänslor.. men ja upplever sällan dom. för mig e de höstkänslor! blir så glad å förväntansfull när nätterna blir längre, värmen börjar avta o man får krypa in i en varm gosig tröja.

mm så de ska för all bli kul å börja skolan oxå... är ju sista året nu. redan nervös för vad som ska hända när nästa termin är slut. hur ska jag klara av ett riktigt vuxenliv? me egen lägenhet, jobb o kanske dagmamma åt lille pompe?? ny stad, ny församling.. nytt liv. så himla skrämmande å så himla spännande.

svarade på antagningsbeskedet från vhs nyss.. tackade ja till alla kurser som ingår i mitt program samt 20p pedagogik på halvfart, distans från karlstad. de blir 30 poäng per termin.. får väl se hur det går.. går de inte så e de inte så noga. då väljer jag bort en kurs bara. kommer få åka till karlstad 5 gånger under året. nervöst.. kommer gå vilse å köra vilse å allt möjligt. men de e bra å få se en ny stad, kanske e den fin... kanske kan jag söka jobb där oxå nästa år.

jag har kommit på en sak som skulle va kul å forska om, i exuppgiften.. vet inte om de e mätbart eller om marie o madeleine tycker de e spännande.. men ska nämna det för dom i alla fall.. handlar typ om ansiktsuttryck.. å barn/ungdomar.. ah nä ja ska inte säga mer. en annan gång kanske.

ja, så e de ju frizon snart. hört att jonathan johansson kommer dit i år igen... de gläder mig ända in i själen. de gör det verkligen... finns ingen jag hellre skulle höra en varm sommarkväll på festival. vet inte om de blir att bo i tält eller husvagn.. å blir de husvagn vet jag inte hur den ska komma dit.. besvärligt e de.. men hur som helst kommer de bli 4 ruggigt härliga dagar. www.frizon.nu

5 Comments:

Blogger Gustav K said...

Ah, jag håller med dig om det där med höstar... Egentligen är nog alla årstidsväxlingar rätt trevliga, men höstdagar med en miljon färger och luft klarare än alla sommardagar är inte så dumt. Egentligen finns det en anledning till varför jag gillar höstar så skarpt, men det är en annan historia :)

11:57 fm  
Blogger Emma said...

åh nä, har man sagt A...!!!

1:26 fm  
Anonymous Anonym said...

tycker oxå att hösten är bättre än våren...även om man vet att sommaren är nära så är det inte så kul med upptinad hundskit och svart snö...:)

8:35 em  
Blogger Emma said...

:D nääe de e inget vidare!! vem e du Jenny??

1:43 fm  
Anonymous Anonym said...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

2:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home