söndag, juli 02, 2006

sjöön

Får nog lov å säga att helgen hittills varit till aaahy

oj.. kom just på att pastan stått på spisen på tok för länge. men de får duga. ska till vattnet snart me simon, ila å vovvarna. liten pastasallad tänkte jag skulle sitta fint. så nu blir de en fin pastasallad med halvt sönderkokta fullkornsmakaroner.

nåväl.. vad jag skulle säga var att helgen varit till belåtenhet. badade (fast bara halva mig, vänern e så kaaall.. *huh* eller jag badkruka.. jaja) å brände ryggen i fredags. igår var jag me simon å ila i skövde. köpte en fisk, en rot å ett par växter. ja å ila har ett fint akvarium här i mitt rum nu. jag har köpt alla fiskar å så.. å har akvariet här.. hon tar hand om rengöringen å allt sånt tråkigt. de e en bra deal tycker jag. heter det rengöringen eller rengörningen?? eller.. hm. renhållningen kanske e ett bättre ord.

ja sen på kvällen hade jag 4 vänner här. vi spelade alias å grillade en härlig stek. sen åkte vi till olins o skakade fläsket. peter siepen va där å dj:ade. han e knas tycker jag. men spelade ganska bra musik. ja de va ganska kul.. fast.. mm.. ne men man tröttnar fort på de där! har varit ute ovanligt ofta på sistone. ska nog vänta ett tag nu!

idag har jag varit en sväng i skogen. de va skruttvarmt. blev en kortis för att vi alla tre skulle överleva. (jag, nalle, pompe). de går knappast leva ute idag. men jag behöver bränna magen. därför har jag nu anornat en sjöresa. kan dom inte komma snart?!!!