söndag, maj 28, 2006

då ska vi se...

...vad som står på dagordningen imorgon. till att börja med ska jag vara snäll å besiktiga min brors bil åt honom. ni vet, de e lättare å få en bil att gå igenom om de e en liten tjej me stora blåa ögon som kliver ut ur bilen. fast egentligen e de inte därför jag ska besiktiga den =) ne.

nåväl, vidare ska jag fara till biblioteket och låna minst en härligt fet bok. därefter ska jag hem och gå en lång skogspromenad med pompe och eventuellt nalle. frågan är om jag inte rent av ska ta mig en liten springrunda. fick lite smak för det där, mitt i all plåga sist. nåväl, det får vi se. förutsätter att mitt knä slutar bråka me mej.

jo, kom på en viktig sak till. ska köpa potatis å bacon, för jag har lust att göra kroppkakor. ska nog sola lite oxå. förutsatt att solen skiner. klart den gör.. de e ju sommarlov. mmm, ska lyssna på musik oxå! de e fest de.

*tänka* hm, jo att jag gillar inte å haka upp mej på saker. jag tycker rent av de e jobbigt me folk som ältar saker... om å om igen.. hujeda va jobbigt de e. man måste kunna släppa saker! ta upp dom igen när de e läge lixom. e ni me? idag har jag haft en sån där sak på hjärnan som har hållt mig upptagen hela dagen.. vansinnigt frustrerande. ja, de har varit jobbigt faktiskt. men.. nu tror jag att jag börjar lägga undan det. gott. fy för ält!

ja men då så.. då var huvudet återigen tömt. tack kära blogg för att du lyssnar.