lördag, maj 20, 2006

6 dagar kvar..

igår sprang pompe bort... de va förfärligt. jag letade och letade tills jag inte fann det meningsfullt längre... jag föreställde mej det värsta verkligen... antingen hade han drunknat i ån eller oxå blivit påkörd. usch vilken jobbig känsla... jag kom hem helt rödgråten för att berätta att pompe var borta.. vem tror ni är där? *suck* pompe hade antagligen tappat bort mej oxå å sprungit hem. den eländiga skitungen. kommer inte släppa honom lös igen på mycket länge.. tror han har kommit i trotsåldern...

för att fortsätta på samma ämne (pompe) så var jag me honom hos veterinären igår... för nosklådan å snorklingarna. han ska gå på antibiotika i två veckor nu, hjälper inte de ska jag åka in igen å så ska han sövas å undersökas inne i näsan. de e inte helt utan bekymmer att ha hund. kostar på både mentalt och plånboksmässigt! =) men men... de e ju lugnt värt allt. har förresten hittat agilitytävlingar i både töreboda, tomten o tidaholm som är efter han fyllt 18 månader vilket innebär att vi får lov att deltaga! jo, två i göteborg och partille oxå, men de kanske e lite väl långt bort. får se!!

oj, de va mycket hund i huvudet på emma idag märker jag! ja, inte har jag mycket andra tankar att vädra. har sovit idag, vansinnigt långtråkig, trist och alldeles.. innehållslös dag idag. tror jag ska gå en sväng till skogen o se om jag kan finna någon mening där!

hej

1 Comments:

Blogger Gustav K said...

oj oj, tur att han inte sprungit längre bort än så då. Låter som en bra grej att hålla honom kopplad tlls vidare. Likaså att fara på tävlingar. Hoppas att de går bra!

2:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home