torsdag, juli 27, 2006

inget speciellt..

det finns en del personer som håller på med något som dom egentligen inte borde... eftersom de helt enkelt inte är deras grej.. till exempel när det gäller sång.. någon sjunger, skriver låtar, spelar o allt... men de låter hemskt... fast ingen vågar säga det, därför fortsätter personen o tror att det är bra... ni känner igen det va? de e alltid ett dilemma.. ingen vill ju såra personen å säga att den e dålig.. samtidigt vore det kanske sjysstast att helt enkelt tala om för personen att den kanske borde satsa på något annat.. så känner jag med thåström.. precis så.. varför i hela friden kan ingen bara berätta för honom att han borde satsa på något annat?

å sen så finns det artister som... ja som underskattas... hur mycket dom än uppskattas så underskattas dom.. eftersom dom borde uppskattas ännu mer.. artister som bara är fantastiska helt igenom... en sån e winnerbäck.. den människan e så ljuvligt fantastisk. hans röst, hans låtar, melodier, texter... ja allt. en allt igenom fullkomlig artist.. de e tur att såna finns när det även finns artister som inte har i artisteriet att göra.

igår sa min chef något så vackert att jag nästan blev rörd till tårar... vi hade möte om en ny oststyckare som ska komma i år.. den ska stycka cheddarost effektivare än den nuvarande.. den e lite dum för vaxet har en massa trådar i sig.. å dom här trådarna lägger sig gärna i svetsen på förpackningen som dom styckade ostarna läggs i, då läcker det in luft.. inte bra. å i den nya maskinen görs mer saker av maskinen å då blir de svårare att se om detta händer o trycka ner trådarna.. typ.. detta togs ju då upp som en fråga från personalen.. då kom denna otroligt vackra kommentar... "ja, men jag bryr mig mer om era handleder". visst e de fint? av en chef! dom som bara brukar bry sig om produktivitet o kvalitet! min chef e en bra man. jag gillar honom.

åh.. har jag sagt att jag börjar längta efter kylan? minns inte om jag skrivit det förut.. hur som helst så vill jag kunna promenera eller springa i skogen när som helst under dagen utan att behöva dö av värmeslag... å svettas resten av dagen trots dusch.. vill kunna vistas inomhus utan att va fuktig o klibbig på hela kroppen.. vill slippa känna att jag borde ligga i solen trots att jag blir yr i huvet för att inte behöva skämmas över hur blek jag är när jag sen visar mig i bikini.. å vad jag längtar till hösten. åh vad hösten är bra..

imorn är sista jobbdagen i denna veckan. sen har jag helg.. har verkligen ingenting planerat. känns lite konstigt.. vad ska jag då hitta på? på söndag kan jag ju gå till kyrkan.. om jag vågar.. de måste jag. hm, å så skulle jag ju egentligen kolla me klasskompisarna om dom vill hitta på nått. har inte träffat dom sen sista skoldagen på vårterminen.. skamligt juh.. ja som sa att vi skulle åka å bada ihop å hitta på massa saker!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vill bara säga att jag inte tycker att det är något som helst att skämmas över om man är blek. En vän till mig har nämnt att det typ är en modefluga från 70-talet eller nåt sådant, och att solbränna inte är särskilt moderiktigt på en del ställen i USA numera (om det har någon betydelse). Hon är väldigt allmänbildad, så jag skulle tro att hon har rätt, och i vilket fall som helst så är det väl ingen som tycker bättre eller sämre om dig för att du är solbränd eller inte? Frågar du mig så är solbränna något som händer, inget man ska jobba för. Med ganska stor sannolikhet är det inte ens något som existerade i Eden exempelvis, så tänk inte på det. Så länge det inte beror på någon sjukdom så är blekhet inget att bry sig om tycker jag, modet brukar ändå ändra sig lite hit och dit.

3:44 em  
Anonymous Anonym said...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»

12:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home