tisdag, augusti 01, 2006

ångest i kvadrat

agilityträning idag... eller träningstävling.. pompe vann.. fast de betyder INTE att de gick bra.. slow motion å helt utan intresse.. visserligen var de en löpdoftande vovva med... ja hoppas de va en stor orsak.. å vad jag hoppas det.. sammanlagt 8 klasser ska han tävla i i september nämligen.. de betyder 8 chanser för pompe att se ut att tycka agility e tråkigast i världen å att har tycker att han har världen dummaste matte som tvingar honom att ge sig ut på den där plan... typ så. fast de behöver ju inte bli så heller.. vi har 8 chanser att lyckas. går de ok i en av dom får jag väl va glad.. han e ju trots allt alldeles ny i tävlingsvärlden.

men ångest e att tävla nalle i helgen.. ja, bara en klass.. men frågan e om den kommer ta lika lång tid som två klasser borde tagit tillsammans me en hund som springer =( ja ska köpa en ölkorv å se om jag får fart på han.. fast.. han sprang lite idag.. men han lyssnade inte så mycket.. å han hoppade lååångt över kontaktfälten på både gungan, balansbommen o A:et... de blir 15 fel där+ massa tidsfel givetvis. sak samma me felen.. men pinsamt me seg hund..

å de här me tidiga mornar.. alltså.. min hjärna väljer periodvis att koppla bort sig o låta instinkten avgöra beteende verkar det som.. å så får jag blackouter å grejer.. men de e 3 mornar kvar nu.. sen e de sommarlov till den 22e. fint de =) då ska jag sova, promenera, gå på konsert me jonathan johansson, loney dear å många, många fler å så ska jag nog träna me pompe :-/ jösses va nervöst de e.. tävlingsdebut för min lilla bäbis.

förresten så e de augusti nu...