söndag, augusti 20, 2006

"back 2 school" på kåren...

de e inte kul på kåren. jag var där igår. eller inatt. på insparksdhisko. så här går det till en natt på kåren:

man kommer dit typ halv tolv.. då går man ett varv för att kolla om det finns några intressanta killar, alternativt kollar om man hittar den man spanat in sen tidigare. sen dansar man lite. sen går man ett varv till. sen står man och pratar med någon som försöker ragga på en. oftast är det samma tre fraser som spelas upp om och om igen eftersom personen är för full för att minnas vad den frågat. sen går man ett varv igen och dansar kanske lite till. det värsta som kan hända är att man inte hittat någon att ragga på trots att klockan börjar bli 1-halv 2, eller att killen man spanat in sitter och hånglar med en annan tjej, då är kvällen är misslyckad.

låter spännande va? nä.. jag stod där och tittade mig omkring och tänkte på hur korkat de e att betala 40 kronor för att stå och titta på fulla människor som febrilt i ett vimmel av fyllon letar efter något att älska. eller i alla fall någon att dela natten med...

jag ska inte gå till kåren mer. jag vill umgås med mina klasskompisar, o dom tycker nog att jag är lite tråkig när jag säger nej varje gång dom frågar.. men jag får försöka åka in då o då å fika eller nått med dom istället. kåren är en tragisk plats. förlåt mig om ni som brukar gå dit läser denna blogg.. jag vet att de e fina människor som är där, tragiken e alkoholens fel.. de mesta e alkoholens fel.. jag hatar den.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Känner igen mig väldigt mycket i det Du skriver... Har tröttnat för länge sedan att gå till sådana "partyställen".

2:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home