söndag, augusti 13, 2006

firrar for free

jag vill inte att de små ska behöva avsluta sina liv på ett så tragiskt sätt som att bli nedspolade i toaletten. men faktum är att det simmar ett 20-tal yngel i akvariet nu som blir större o större för var dag. därtill börjar damernas magar växa igen vilket tillslut kommer leda till överbefiskning. de e fina firrar.. kul å få va me o se dom växa upp. men jag vill som sagt inte att de ska behöva sluta i en toalett... säkert att ingen läsare är intresserad av att ha några små fina firrar? dom e helt gratis.

åh, de va så skönt å få komma hem till hus å hund idag. men för all del, de har varit en mycket härlig festival med teatersport, afrikansk dans, tacotallrikar och ett gäng finfina konserter, favoriterna var jonathan johansson, loney dear och the tiny... fantastisk musik! fantastiska artister! jo soul clinic var ju kanon oxå.. hörde även lite på tomas andersson wij, blindside, sarah kelly, family force five m.fl. de va OK:iga konserter men som inte lyckades hålla intresset uppe mer än ett par-tre låtar.

e lite sugen på å sova.. men de går ju inte... klockan e ju nästan bara eftermiddag å de e kräftskiva här.. fast jag håller mej vid sidan av. har funderat på ett bad.. har oxå funderat på en promenad.. vet inte. ska kanske sätta mej å kolla på en film eller nått. de står en hängmatta framför tv:n.. eller hänger kanske snarare än står. stativet till den står ju iofs.. hur som helst, min pappa fick den i helgen då han fyllde år. kanske skulle man lägga sig i den å se om de e nån bra romantisk komedi på nån kanal!

bra idé. me lite kidscola kanske.. å några kakor.

de ser lite oranget ut nu ute. kanske ska de åska? ah.. nu orkar jag inte sitta här mer.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Här är det grått och regnigt idag, trevligt att läsa din uppiggande blogg!
Är det guldfiskar du har? Vi kanske kan byta med varandra..du får 3 silverfiskar av mig och jag 1 guldfisk av dig :D Skulle du plugga på KAU?

8:55 fm  
Blogger Emma said...

ja de ska jag!!

12:10 em  
Anonymous Anonym said...

I dom korridorerna har jag åkt mycket sparkcykel.

12:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home