onsdag, september 06, 2006

Hedwig

det slår mig ibland hur sällan jag ens nämner hedwig i den här bloggen.. de e märkligt när jag tänker på det för jag förundras ofta över vilken fantastisk kisse hon e... för de första e hon så störtskön för att hon tror att hon e en hund.. hon vaktar trädgården bättre än hundarna.. rätt som de e hör man ett illvrål utifrån, då e de hedwig som jagat bort någon ovälkommen katt från trädgården. jag tror faktiskt inte hon vet att dom där odjuren hon jagar bort är av samma art som henne själv..

på kvällarna e de full rulle i huset för då e hedwig inne å busar me pompe.. en vacker dag kommer hon brotta ner honom, trots att han e mer än dubbelt så stor som henne. de verkar faktiskt ibland som att pompe får ta i lite för att inte välta när hon hänger om halsen på honom för att brotta ner honom.

hundar som tigger vid matborder har vi här.. men katten e helt klart grymmast på att tigga. å vem kan motstå att ge ett sånt bedårande litet charmtroll liten smakbit? ne.. mat e de bästa hedwig vet.. med hjälp av mat har jag faktiskt lycktats lära henne både "sitt" och "hopp". ibland e de så man själv funderar, e hon hund eller katt? Men så var ju faktiskt Hedwig ett komplement för den hund jag egentligen ville ha...

2 Comments:

Blogger David said...

Komplement till den hund du ville ha.. Tur att pompe inte kan läsa för de skulle man kunna misstolka rätt bra!!

10:23 em  
Blogger Emma said...

hehe! joo om man inte vet att jag skaffade Hedwig innan jag skaffade Pompe... så den de e mest synd om e hedwig. ja fick ta henne i brist på annat!

11:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home