tisdag, augusti 29, 2006

pompe pompe...

idag var vi på lydnadskurs jag o pompe.. den går ut på att man ska lära hunden en massa moment som man sen ska visa upp på en tävling då man ska vara bäst. han va duktig idag alltså.. högt över förväntan. jag har gnällt så över att han blivit tonåring osv.. lite så e de väl, men sålänge man ser till å va rolig hela tiden o inte traggla tråkiga moment så e han jätteduktig.

ja, sen efter två timmars lydnadskurs så tog jag in pompe på agilitybanan.. lät honom köra lite hinder å så. han tyckte de va vrålkul! kutade på som bara den! ja blev asglad.. slalomen flöt på jättefint.. åh, jag var så stolt över honom.. sen att jag inte kunde stoppa honom från att ta fel hinder är ett helt annat problem.. de gör mig inte så mycket om vi diskar oss på tävlingarna om de e för att jag inte får stopp på honom i hans glädje! jag får nog köra två timmar lydnad innan jag går in på tävlingsbanan =)

en glad sak till när det gäller pompe är att han börjat äta antibiotika nu, så att förhoppningsvis är alla äckliga plitor o kanske sår oxå borta om en vecka eller två! nu ska ni få se två bilder på honom i hans nya frisyr..
(normalt sett har jag inte strumpor på min hund! de e för att han inte ska klia upp sina sår mer än nödvändigt)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei Emma & Pompe.
Snart debut for dere på agilitybanan nå:-)
Ønsker dere lykke til i alle tevlingene i høst!
Ha de kul!!!

Siv & Anton

11:09 em  
Anonymous Anonym said...

Hmm, skrev en kommentar nyss men den kom inte med, eller så kommer du få två!

Pompe blev iaf jättefin! Tycker att du ska fortsätta att ha så, det är ju så praktiskt! Hoppas att utslagen blir bättre snart.

Kram på er!

11:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home