torsdag, augusti 31, 2006

loser

sådär.. nu har jag lagt bort ännu en börda från mina axlar. jag har avslutat kursen sociologi 3... jätteskönt känns det, men visst känner jag mej även lite som en förlorare... lite som att jag misslyckades. jag menar alla Iwonas kurser har känts som tunga bördor, men ändå har det gått lixom, jag har tagit mej igenom dom och lyckats.. men inte den här gången. en tröst är ju att ungefär halva klassen har valt att inte läsa den kursen. o nu kan jag lägga min energi på pedagogiken och examensarbetet.

examensarbetet känns jättekul faktiskt. vi har valt att forska i ämnet blyghet... ett jättespännande ämne som ligger mig varmt om hjärtat! de e möjligt att vi kommer få nobelpriset för det här. vi anser nämligen att det är av mycket stor relevans att problemet synliggörs så att exempelvis skolan kan anpassas mer efter dessa osynliga men ack så lidande barn. oh.. visst låter de bra?! =)

igår hittade jag en fästing på mitt lår. jag andades djupt, gick lugnt in på toaletten, tog en pincett o plockade bort honom.. förstår ni hur stort det är? jag har alltså haft jättefobi för fästingar men nu kunde jag behålla lugnet trots att han bitit sig fast i mej!! hujeda... sen blev han mos. de e lite rött å kliit nu. som ett myggbett, har jag borrelia då? eller tbc?!!!

jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu. möjligen e de dags för en skogspromenad, jag fick nämligen just en buff på foten. hmm, något luktar illa. de e nog dags för ett hundbad oxå..

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

oo, blyghet.. va intressant! känner en viss form av relation till de ordet, kommer du att berätta om exjobbets gång i bloggen? eller måste man läsa om de i rapporten? nyfiken..

tystlåtna kan bli utom sig inom sig

2:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home