söndag, september 17, 2006

hund och val

pompe spydde i morse.. han spydde ut en tygtrasa... det var lite skakande faktiskt. den brukar jag ha när vi tränar.. att berömma med. alltså leka och kampa lite när han gjort nått duktigt. visste inte att han tagit den och dessutom fått i sig den! hejeda.. tänk allt som kunnat hänt.. han kunde satt den i halsen o kvävts.. den kunde fastnat i magen så att det blivit stopp.. usch usch.. tack o lov att den kom ut! de va alltså ingen lite trasa.. *huh*

pappa har grävt en ny rabatt... den är full av härlig, sval, svart jord. Så skönt att ligga i! Jag hade tänkt bada pompe i slutet av veckan för att skulle va snygg på lördag då vi tävlar. men... om han ska få sova i min säng denna veckan så måste det bli ett bad idag. pompe är inte vit.

har varit på Gudstjänst nyss... den va väl rättså bra. de va inte mycket folk där... Kurt predikade om att lyssna... att vi måste bli bättre på att lyssna in människor.. vad de egentligen säger bakom det dom säger.. så att vi kan säga rätt saker och göra rätt saker i rätt situation typ.. mm.. att de e viktigt att lyssna helt enkelt! jag tog inte åt mig ett dugg om att vi mycket hellre pratar än lyssnar.. faktiskt.. jag pratar inte gärna. men därmed inte sagt att jag inte kan bli bättre på att lyssna.. de kan alla.

ska gå å rösta snart.. har lite småångest över det där.. inte för att min röst kommer avgöra sveriges framtid men.. vill ändå rösta på rätt lixom. på några som jag känner att jag vill stötta och som jag håller med i det mesta. önskar jag hade bättre koll på partierna. men jag har beslutat mig för att rösta på kd och det känns rättså bra... både och. göran hägglund kommer ju inte bli stadsminister i vilket fall.. så då känns de bra! jag tycker fredrik reinfeldt är söt :)

nu ska jag äta lövbiff o potatiskroketter.. sen försöka orka gå till skogen en sväng. sen e de bara å sätta igång å plugga =( måste verkligen det idag *suck*

1 Comments:

Blogger Gustav K said...

ah, visst var din röst med och avgjorde landets framtid! Speciellt nu eftersom du ju röstade på det vinnande laget :) För min del tycker jag att det skall bli rätt skönt nu när valrörelsen är över. Den har ju hållit på ett tag... Tur förresten att det inte var något giftigt som pompe käkade.

7:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home