onsdag, september 13, 2006

hej å hå

ja, idag va de dags å börja röra på fläsket. aerobicsen drog igång... jösses va jobbigt de va å lyfta på benen!! alltså.. de va verkligen länge sen jag rörde på mig på riktigt! dom där höga knäna.. usch va jobbiga dom e. ja e så lat å förslappad... de e skönt. men nu blir de andra bullar. kollade på top model när jag kom hem. för att få inspiration ;-) närå.. har inte alls några mål att bli tanig.. men för all del borde jag nog få liite bättre kondition för välmåendets skull!

har tänkt gå på grabbgympan (gubbgympan) på måndagar oxå... ja, man får gå dit även om man inte e grabb. de e bara att träningen är lite mer manlig, alltså mindre stegkombinationer (gubbar kan ju inte hålla ordning på sånt) och lite mer styrketräning. de e hilda som hellre går på grabbgympan än tantgympan som är samma dag. själv föredrar jag nog tantgympan där man slipper anstränga de stackars arm- och magmusklerna riktigt lika mycket..

har förresten varit i skolan idag för en gångs skull.. en stund.. sökte lite artiklar. kom just på att jag ska skriva ut en artikel på 26 sidor å ha kollat igenom till på fredag. hm.. artikel klingar så negativt.. jag förstår inte de! men hoppas den e lite intressant i alla fall.. o framför allt relevant för vår frågeställning på exarbetet.

sen har jag gått me mamma å ila på stan en stund. mamma har köpt bröllopskläder som e jättefina.. prickiga. jag har köpt lite smycken till bröllopet.. halsband, armband och diadem.. allt e svart =) min kjol e svart oxå.. och skor.. men så har jag en blå-grön top med paljetter, så det kommer inte se ut som jag ska på begravning.. fast de låter så.. men de e inte så!! förresten ni kom på att ni kanske inte vet vad jag pratar om för bröllop! de e min morbror som ska gifta om sig den 14/10... har fått hundvakt nu.. de blir första gången jag lämnar bort honom! lite oroligt så.. men de e ett trevligt pensionärspar. de kommer nog uppstå kärlek där. vem kan motstå min ullkorv..?

har förresten hört rykten om att Pompe e med i bedlingtonalmanackan för 2007! jag har beställt den idag! spännande =)

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

tantgympa låter roligare tycker jag!!
Hmm, jasså ska du på brölloop den 13:e kul! Jag ska på ett bröllop som är den 14:e :)
Kram ila

1:29 em  
Blogger Emma said...

oops

3:45 em  
Anonymous Anonym said...

du kan inte ändra...

4:19 em  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

4:19 em  
Anonymous Anonym said...

ändra vadå?? va e de som e fel?! vet inte varför du pratar om den 13e!!

9:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home