lördag, oktober 07, 2006

70-åriga gamla tant.

ska på kalas ikväll, farmor fyller 70. eller har fyllt.. eller nått, jag vet inte. ska bli läskigt å träffa kusiner o farbröder o sånt.. händer inte ofta. kommer antagligen inte ens känna igen dom. vi är lixom inte den mest sammansvetsade släkten i sveriges historia. men de ska bli lite spännande i alla fall.

jag städade igår.. duktiga jag. bytte lakan o sånt. till mina fina bamselakan. har tänkt å försöka hålla så kvalsterfritt jag kan nu. inte lätt men, man kan ju göra så gott man kan. ville så gärna ta fram mitt härliga duntäcke.. men.. vet inte.. får kanske offra den komforten för att kunna ha vovven i sängen. de e jag som lärt han att sova i sängen, å nu älskar han de. ligger jämt där, då kan jag ju inte bara kasta ner honom plötsligt. nä de går inte.

ska till veterinären på måndag. eller jag ska till två veterinärer. först till skara me pompe, han ska nog få antibiotika igen o så ska jag köpa ett infektionshämmande shampo eller va de va.. eva ville kolla lite på pompes prickar först bara. låter ju som en bra idé.. sen ska jag till veterinär eva-lena här ute i bushen me nalle, han ska få sin vaccination. ska fråga oxå va hon skulle ta på ett ungefär för å kastrera pompe.. skulle så gärna få dom där kulorna stympade på honom. vågade förresten inte ge honom plaque off mer, vi får borsta tänderna flitigt istället. =)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei Emma.
Hvorfor vil du ikke gi Pompe mer Plaque off? Reagerte han på det?
Lykke til med veterinærbesøk og familieselskap:-)
Jeg vurderte også å ta nøttene på Anton i den alderen Pompe er, i flere måneder tenkte jeg at jeg skulle gjøre det,men det sr ut som om han lugnar ned seg nå som han begynner å bli voksen. Så han får nok beholde dem inntil videre,he,he!

3:35 em  
Anonymous Anonym said...

Hej!!
Hoppas det inte var jag som skrämde dej till att inte använda Plaque off..... Jag bara delade med mej av det jag fått höra av min veterinär och andra....
Mina vovvar får oxå utstå en och annan omgång med tandskrapa och tandborste och det verkar som det räcker, trots att de inte doftar varm choklad i munnen direkt!! Snarare får man gratis permanent om man är för nära när de "vädrar" gapet!! Ha Ha Ha!!
Hösthälsningar från FF!!

5:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home