måndag, oktober 02, 2006

33kr ruttna äpplen...

tänk er en konsert som är riktigt, riktigt dålig.. så dålig att folk börjar kasta upp ruttna äpplen på scen.. artisten blir givetvis besvärad men fortsätter att sjunga och dansa och trampar runt i äpplena tills det är en enda brun sörja.. tillsist är konserten slut och folk går hem. då kommer dom som ska städa upp och sopar upp den bruna sörjan av ruttna äpplen och häller den i ett glas. sen råkar jag, av ett misstag köpa den på ett café i göteborg för 33 kronor. japp, de e faktiskt vad som hände. jag är inte hundra på att den "färskpressade äpplejuicen" blev till på exakt det sättet men jag tror det. känns just nu som ett av de största misstag jag gjort i livet faktiskt.

har ju varit på donsö i helgen, hos emma och peter. de har varit soft å trevligt.. var på en mycket bra gudstjänst igår, sen har vi mest spelat kort, umgåtts å tagit de lugnt.. dom har varit så rara och tagit hand om mig.. igår fick jag min favoritmat, lövbiff med klyftpotatis och bearnaissås. peter önskar sig en kötthammare i 30-årspresent.

dom har ju flyttat nu, till en annan lägenhet på ön.. verkligen bättre läge. man ser havet från köksfönstret.. de e så ljuvligt vackert på donsö att man blir helt förstummad.

när jag åkte hemifrån bäddade jag min säng.. när jag kom hem möttes jag av detta:

exakt var i uppfostran av min pompe misslyckades jag?? en riktigt liten slyngel är vad han är.. :) men gissa om han blev glad när matte kom hem! o ett tuggben hade hon med sig oxå.. vilken fest!!