tisdag, oktober 03, 2006

de här me diciplin..

..hade verkligen bestämt mig för att inte klippa pompe på åtminstone en månad! ja självklart klippa till lite här å där så att han inte ser ovårdad ut.. men ändå spara ut skapligt jämnt över hela kroppen lixom. för jag har alltid varit fascinerad av "make over's" o tänkte att det skulle bli så kul å få ta en före och efterbild när friseringen var klar.

men.. har plågats ett tag över hur tjock hans hals sett ut. så idag tänkte jag att jag kanske bara kunde klippa runt halsen till frambenen för att han skulle se lite smärtare ut.. men mitt längsta skär klipper 6 mm.. å jag tänkte att pompes päls nog inte var så himla mycket längre, så att de skulle se rättså bra ut ändå. men pompes päls var lite längre än lite längre än 6 mm.. så att pälsen på ryggen var lite längre än lite längre än den på halsen.. e ni me? man kan oxå säga; pompe såg inte riktigt klok ut.. så jag klippte av allting. alltså inte allting igen! men hela ryggen.. å då tyckte jag de va lika bra att raka öronen och svansen å ni vet.. hela bedlingtonköret. så nu har han en "typ bedlingtonklippning" men med alldeles för kort päls på huvudet och öronsnibbarna. så han ser ut.. alltså.. han ser.. han e ful. jätteful. jag vågar inte ens visa en bild
på honom. å ikväll e de lydnadskurs, vet inte riktigt vad jag ska göra. kanske kan klistra på en toupé eller nått... *funderar* hursom helst har jag saknat pompes ljuvliga råttsvans när pälsen varit lång.. nu e den tillbaka igen! *glad*

2 Comments:

Blogger Gordon said...

Hej Emma och Pompe! Oavsett hur Pompe är klippt eller inte klippt, så tror jag aldrig att han kan vara ful. En så charmig och trevlig hund bara KAN inte vara ful! Kram från oss i Skara-flocken

7:32 em  
Anonymous Anonym said...

Kom igen nu, sätt in en bild på HELA Pompe! Slår vad om att man inte kan vara så himla ful som Du säger :) Inte fina Pompe inte!

10:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home