söndag, oktober 15, 2006

bröllop

sådär.. då var morbror sören gift (igen). tycker de va ett rättså trevligt bröllop... höll nog på till framåt halv 2, å de va hejdundrande fyrverkeri, å massvis med brassmusik =) han har en musikfirma i Göteborg nämligen. känner många musiker å så.. en hel orkester nästan var där. å nån tubakvartett å lite annat. ja, så de va annorlunda. kul å träffa kusinerna.. 4 kusiner i alla fall. å mina nyblivna 5 "plastkusiner" =) fast dom pratade jag inte me! hon hade ett gäng barn bruden. ja barnbarn oxå för den delen. spännande me bröllop mellan 55-60-åringar!!

idag gick jag på ikea en sväng. köpte ingenting. behöver ingenting. jag köper bara saker till pompe nu för tiden... va gott å få hämta hem honom från hundvakten idag. å skönt att höra att han skött sig bra =) dit får han nog gärna komma igen! han hade dragit i kopplet dock. hans koppeldragande e lite av ett bekymmer, jag har nämligen tränat jättemycket o han har fattat att de lönar sig inte att dra, när jag håller i kopplet! men såfort någon annan håller så drar han. hur tränar man bort det lixom???? vill ju inte att han ska va besvärlig..

jag tänker gå å lägga mej nu. e så galet trött.. har visst blivit gammal, klarar inte av sena kvällar längre! förr kunde man va uppe hur länge som helst! i unga dar.. =)