onsdag, oktober 11, 2006

imorn..

Gissa va matte håller i sin vänstra hand..
Idag har jag köpt hundmat, ANF kalkon och korn är vad min hund ska leva på har jag bestämt. Det kommer han nog gilla. Dessutom har jag köpt en flaska laxolja som kosttillskott. omega-3fetter ni vet.. nyttigt =) å han tyckte de va smask. just de, köpte några små tuggrullar oxå för att hålla andedräkten i trim.

undrar just hur stor procent av mina inköp som är saker till pompe! nästa inköp bli en apportbock, jag glömde köpa det idag. Nalles är lite för stor. E sååå himla glad för pompe har gjort stora framsteg me apporteringen, kände mej helt uppgiven men nu har jag äntligen fått han att inte spotta ut saken jag stoppar in i munnen på honom på en gång!! :D pappa sa igår att jag såg ut som en sol när jag visade hur duktig han var!! *haha* men nästa sommar ska vi tävla lydnad hade jag tänkt, å då måste han kunna!

Å, vet ni?! prickarna på hans hud är nästan borta redan =) ätit penicillin i 2.5 dag bara.. schampot gjorde nog susen oxå!

Vi har varit så rediga idag o igår, jag o mina examensarbetesvänner.. suttit massa timmar å skrivit. de e så spännande, å de går framåt. förhoppningsvis blir vi lite halvklara på fredag så att vi kan byta lite ord med vår handledare igen snart. Då e vi nära målet! Eller delmålet snarare.. läser ju bara 5 av 15 poäng examensarbete den här terminen.

ikväll var det aerobics.. de va ett under att jag tog mig dit. e sååå lat nu för tiden! orkade knappast lyfta armarna.. å ännu mindre göra armhävningar å såna där skruttsaker. *huh* ska äta choklad nu.. imorn ska jag sluta.. imorn..

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

HEEJ! Det där med att Vilja är så mycket bättre vet jag inte om jag kan hålla med om till hundra procent. Ger man henne en boll eller godis mellan varje moment så går det ju bra, men på tävlig får de ju inget av dessa. =( Hennes uthållighet är inte den bäst kanske... men det ska nog gå. Jag ska som sagt se det som träning, vilket jag också tycker du kan göra!! Tävla du med! Avstå om du är osäker. Pompe är ju jätteduktig och ni kommer komma långt! De fåtal gånger jag har lyckats tävla med Silver har jag alltid avstått platsen vilket gjorde att jag aldrig äns kom upp till ett tredje pris! Men vad gör det!? hihi. Anmäl du också! Om vi kan, kan ni också =)

10:04 fm  
Anonymous Anonym said...

En sak till! Va kul att det går så bra med apporteringen. Det momentet får jag gratis eftersom vilja är föremålstokig och apporterande retriever!! Pompe är så redig =)

10:07 fm  
Anonymous Anonym said...

Inte Götene, tycker inte om att tävla på hemmaplan för då gör man bort sig för så många!!! M-Stad, Tomten och Karlstad hade jag tänkt. Anmäl till Mariestad. Jag lovar att vi är många som gör bort oss! Mariestad är den 18 november tror jag. Det är ju nära och bra. I fall det skulle ösregna så kan man ju stryka sig =) Vilja skulle nog inte heller tycka det var så roligt. Tänkt dig själk att ligga still i två minuter och bli alldeles pisseblöt. Det där med hoppet ordnar sig! Jag har varken läggandet och ställandet under gång säker än...ibland gör hon rätt och ibland fattar hon inget!!
Hur går det med hemsidan förresten? Gjorde inte du en? KRAM OCH HEJ!

1:58 em  
Blogger Gordon said...

Hej Emma, Nalle och Pompe! Jätteroligt att det utvecklar sig så bra för Pompe. Det gläder oss mycket - tycker tillg. vännerna BARON och FALSTAFF

7:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home