tisdag, oktober 17, 2006

en aktiv dag

började med en härlig långpromenad i skogen.. de va sååå vackert! stannade en stund oxå för att lägga ut ett blodspår. gjorde ett ganska långt den här gången, med två vinklar o lite bloduppehåll. några timmar senare cyklade ja å pompe (han sprang bredvid) till skogen och spårade upp klöven. han kom fram men jag kände att det nog blev lite för svårt för han. nästa gång ska jag bara göra en enkel raksträcka så att han får känna sig riktigt duktig. han blev glad när han såg klöven i alla fall... då började svansen vifta. sötisen. sen plockade vi lite svamp och cyklade/sprang en runda innan vi åkte hem. pompe va lös i skogen å skötte sig utmärkt. kanske för att han fått spåra av sig lite innan! =)

joo så har jag klippt nalle oxå, o borstat honom. behövdes sannerligen!! å han måste ju va snygg på söndag när han ska visa upp sig på tävlingsbanan =) han njöt av behandlingen kan man lugnt säga.. förutom när de va dags att klippa till svansen lite. usch va mina vovvar ogillar svansklippning!!

har varit mycket oduktig idag vad gäller skolarbete.. ska va hemma imorn me, då kanske kanske jag kan försöka kika i alla fall lite på nått sånt. får ju försöka skärpa till mig. som jag sagt hundra gånger. men men...

2 Comments:

Blogger Gordon said...

Emma - jätteroligt att du har kommit igång så bra med viltspår. LYCKA TILL i fortsättningen.

9:58 em  
Anonymous Anonym said...

Vad ska du bli när du blir vuxen ?
:D

6:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home