måndag, mars 19, 2007

måndag har guld i mund.

känns så gott med måndag. eller det känns som e go måndag. eller jag vet inte. kanske känns bara livet i allmänhet bra. i kombination med att det råkar vara måndag.

har varit i skolan idag. vi bestämde oss för att dela upp arbetet med resultat och analys av våra intervjuer lite grand. såå skönt! när jag får jobba själv kan jag ibland bara låta fingrarna gå... jag är ingen teamarbetare. men det är skönt att ha ett team ändå! så man kan hjälpa varandra. ja, nåväl, nog om det!

idag ringde dom från ett sommarjobb jag sökt. i lidköping.. en annan dag ringde dom från ett i skövde. tur att dom i jönköping var så snabba och hörde av sig först :D annars kanske jag inte hade flyttat å då hade de inte vart kul! men de e kul å veta att jag antagligen skulle fått nått sommarjobb i vilket fall. jag var å kollade på en lägenhet igår i jönköping. den var helt perfekt. nära jobbet oxå. kanske ringer å tackar ja till den imorn! wee!

ja just det, det blev visst jönköping i helgen igen :D var ju inte planerat så. men när jag ändå behövde kolla på den där lägenheten så passade jag förstås på att åka till malmbäck oxå. igår hade jag o stefan varit tillsammans i en månad!! wee. länge! i lördags var vi i jönköping o åt på restaurang och såg på bio. igår gick vi till kyrkan å sen åt vi middag hos hans föräldrar o syskon. de va trevligt. dom gillade pompe :D måhända inte hundtricket funkade på stefan men på hans familj gick det bättre!

häärligt vecka detta juh!! har massa studier. måste ha skrivit klart en hemtenta i pedagogik senast torsdag. typ. den ska in måndag om en vecka men i helgen har jag faktiskt inte tid för skrivande!! :) har inte börjat på den o denna veckan kör vi hårda tag me ex-arbetet! men de ordnar sig! de känns inte tungt. idag o imorn ska vi iaf sitta själva å skriva så då flyter de ju på. skönt att slippa några av alla resor!

på tal om resor! mardrömsresa hem från malmbäck igår. snöstorm. jag såg ingenting. å så höll jag på att köra på ett träd som hade blåst omkull över vägen. läskigt. blev skakis. trodde det skulle ramla ett träd över min bil o döda mej o pompe. men körde vidare. de snöade så jag knappt såg vägen. fick försöka kolla efter pinnarna bredvid vägen för att se att jag var på rätt spår. ville bara stanna utmed vägkanten å sitta där tills nån kom å hämtade hem mej!! de va ångest när jag insåg att jag missat avfarten mot skara efter jag åkt förbi falköping.. eftersom jag bara sett massa stora snöflingor. fick åka till skövde istället.. 4-5 mils omväg.. de va ångest i kvadrat. aldrig mer köra bil i snöstorm. hujeda.

nä nu e de väl bäst jag sätter igång å skriva så jag håller mina tidsplaner i veckan!!

1 Comments:

Blogger Hannahbejb said...

ÅåååååååhhhH!!!!! Har du kille?! berätta mer:) Så kul!!! Grattis!!! :D Kärlek är härligt! Kraaam

11:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home