tisdag, februari 13, 2007

wee

snabba Lars-Erik har redan läst min Essä :D den var: "inkännande och helt OK".. Gott. Det var ju den som handlade om Religion, eller Gudstro, minns ni? Dom som bad om att få läsa den kan påminna mig nu!! Nu ska jag bara lämna in svaren på de härliga frågorna på den andra tentan som jag inte fick godkänt på.. minns ni till exempel den här:

"utgå från den interaktionistiska "basfiguran" med Jag --> Du --> Mig. Lägg sedan till, och definiera, de Giddenska begreppen ångest/rädsla, skam/skuld, ontologisk trygghet, skyddshinna, och kanske andra. Krydda anrättningen genom att sänka ner den i den begreppssoppa som Giddens kallar "det rena förhållandet". Vad blir resultatet av detta?"

öh... örtmarinerad flintastek? Nåväl, jag får plocka fram mina härliga böcker igen. "modernitet och självidentitet" ska nog hjälpa mig att hitta svar på denna fråga. Men de tar vi en annan dag! Pedagogik var det juh nu!!

1 Comments:

Blogger Gordon said...

Hej Emma! Jag har inte tänkt på det förut, men jag skulle gärna vilja läsa din essä - om det går för sig. Ämnet intresserar mig! Kram från tillg. Bengt

4:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home