måndag, februari 12, 2007

utmaning igen..

pompe har blivit utmanad av myntha o smulan.. fluffbollarna. nu har han ingen lust å skriva själv så jag gör det åt honom. i sanningens namn e han inget bra på att skriva.. men han har en matte.

Var är hunden född?
Pompe är smålänning.. Stockaryd heter stället han föddes på.

Hur många halsband och koppel har hunden?
jösses.. jag ska springa å räkna. *springer* ehm.. ca 8 koppel o 8 halsband.. *skäms* men vi använder mest två olika koppel o halsband. ett fult men praktiskt halsband me knäppspänne o svart koppel och ett skinnkoppel o halsband.

Hur ser hundens förhållande till vatten ut?
tja.. jag åkte ofta till vänern med honom i somras. så nu tycker han de e ganska spännande och skoj. men han vågar sej inte direkt ut o simma ännu. han är ingen Nalle!!

Har hunden några "kläder" (täcken eller liknande)?
jaa.. ett lite varmt termotäcke som tål lite regn o så oxå. ett mjukt, tjockt bomullstäcke som jag sytt för att han ska ha om han sitter i bilen när de e kallt, ett frottétäcke jag sytt för att blöta å lägga på honom varma sommardagar (han e värmekänslig!), en pepparkaksgubbedräkt med tillhörande hatt sen lucia och en regnoverall som han inte använder.

Har hunden något speciellt kännetecken som skiljer den från andra hundar av samma ras/färg?
hmm.. näe. kanske lite ovanligt tjock päls möjligen.

Hur reagerade resten av flocken(tvåbenta och fyrbenta) när den nya hunden flyttade in?
hedwig var lite tveksam först, fall han var farlig. men sen blev hon nog ganska förtjust i honom. nalle var svartsjuk.... bäst för pompe å inte röra NÅGOT i nalles hem! tvåbenta.. tja.. jag var glad! :D

Vad är/skulle vara den bästa belöningen hunden kunde få?
mamma scans köttbullar. eller en pinne eller vante..

Vad är det bästa hunden vet?
hmm.. de e nog å leka med andra hundar.

Vad är det värsta hunden vet?
att bli badad!!!

Har hunden någon alldeles speciell egenhet?
han e en riktig drömmare.. kan sitta å glo in i en vägg å va i sin egen lilla värld.

Något hyss som hunden pysslar med?
ett tag åt han kattbajs ur lådan. men de kan han inte längre pga vidtagna åtgärder. ne, han e rätt snäll å ha. kraffsar upp min säng när jag inte är hemma, för att han ska kunna ligga direkt på mina lakan å kudden, så dom blir härligt grusiga när jag ska ligga där sen.

Var sover hunden på natten?
i min säng..

Vad får hunden för foder?
han fick sin sista burgare med bravo färskfoder igår.. nu har han helt gått över till Nutro choice lamm o ris som jag ska ge en chans.. e de inte bra så går jag tillbaka till ANF kalkon och korn som han ätit förut.

Hur reagerar hunden när den får några dagars vila?
han tycker väl de e gött å slippa hålla på me alla mattes konstigheter.. vila e bra.

Vad tror du skulle vara hundens drömtillvaro?
han e nog rätt nöjd.. han har en katt att bråka med o en säng att sova i. åh.. en egen skog me massa harar å rådjur som man fick jaga så mycket man ville vore nog toppen att ha också!

Minst fyra hundar som vi sänder det här vidare till:
Ludde, Vilja, Chico&Amigo och Anton

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei Emma. Svarer på utmaningen til helgen. Blir så mange sene kvelder på ukedagene.

10:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home