tisdag, februari 06, 2007

hundmord? varför inte...

åh, nu ligger han där nere å gnyr för att han måste sitta i hallen när jag sitter här å äter frulle. han e en riktig odåga den där grisrumpan... i skogen idag var jag så arg på han att jag kunde vridit nacken av honom! vad har jag gjort för att förtjäna såna eländiga, döva odågor till hundar? har verkligen misslyckats med grundlydnaden.. å när jag kom hem tog jag av kopplena utanför grinden på baksidan av huset å lät dom stå där lite för jag skulle bara kolla en grej. plötsligt *gläffsgläffsvovovovovov* å svisch så far pompe iväg i 134 km/h bort mot vägen, tillbaka där vi kom från.. å nalle efter! kunde ju varit nått spännande. jag fick panik.. tänk om de va den stora, agressiva Borzoien som kom från skogen... rusade efter.. men där fanns ju inget. den där skithunden trodde väl att han kanske hade hört nått å de kunde va nått som va kul å skälla på. ååh.. om någon vill ha honom så är det rätt tid att förhandla med mig om det nu.

bjuder er på ett par "före-bilder", för jag hade tänkte bada o klippa pompe idag. den där pälsen börjar bli lite för svårskött för min smak. längdmässigt alltså. i alla fall när de e snö.. så nu blir de snagg på hela ryggen å lite kortare päls på benen. ni får se resultatet sen..

för övrigt har jag tänkt åka till biblioteket idag å låna en film.. krigarens själ.. den ingår i min pedagogikkurs. eller en kulturanalys av den filmen rättare sagt... men... väntar nog ett par timmar med det. inget kul väder å köra i..


baddags.

1 Comments:

Blogger emma... said...

jag tar pompe!!!
PRIS?

12:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home