lördag, februari 03, 2007

skönhetens skönhetssömn

igår gick jag till skogen.. misstänkte nog att det inte skulle vara någon höjdare och det hade jag rätt i. det är sällan jag inte tycker att skogen är vacker... men nu var den verkligen inte det. is, gegg, ris, nedfallna träd, nedsågat ris, stora vattenpölar osv.

men jag älskar ändå min skog... kanske måste även skönheten i min skog ha sin skönhetssömn? övertygad om att den snart vaknar till liv igen..

knasig bild kanske, men den visar pompes kind.. vacker? näpp, inte den heller.. vet inte om jag ska ringa veterinären o be att hon kollar på det igen. men det blir väl bara penicillin som vanligt. eller jag vet inte... kanske lika bra att ringa. han har haft detta alldeles för länge nu. jobbigt å ge penicillin bara :( pompe gillar inte de.

denna lilla röda bilen är min brors.. ja, han
har pensionerat den. men den har inte alls sett sina sista dagar. inte då. har inte sprungit så värst många mil.. jag har fått lov att köpa den av honom. lite polering o lite bumpershine på den o den kan bli en riktig pärla. tror jag ska klippa till faktiskt. kommer ju kanske behöva en bil framöver... men den får vila fram till sommaren i vilket fall.

Oh, jag har förresten spelat innebandy idag. :) första gången på kanske... 6 år? mm typ... jag brukar ju spela volleyboll ibland på lördagar, bl.a idag. å efteråt e de alltid innebandy, men jag brukar inte va me på de. vågar inte :D men idag blev jag övertalad.. eller.. tja.. jag var med helt enkelt. bara en stund, men de va ganska skoj :D positivt överraskad. å mycket stolt över mej själv *sträcker på mej* vem vet, jag kanske fortsätter vara med på det :) fast nu e de sportlov å skidresor å grejer, inte för mig, men för dom som anordnar detta.

tror jag ska sova nu! kan inte bestämma mej för om jag ska till kyrkan imorn :/ hmmm... jo men... de ska jag nog... sen e de agilityträning på kvällen.

*gääsp* oj, bäst jag går å lägger mej!!

1 Comments:

Blogger emma... said...

snygg bil! ja gillar röda bilar! fast blå är nog liiite bättre...;-)

3:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home