tisdag, februari 13, 2007

Halvt tentaresultat iaf..

Puh, nu har jag fått svar av L-E, min lärare. Min Essä hade han aldrig fått, måste ha kommit bort nånstans på vägen så den har jag mailat in igen nu. Den andra tentan var mycket riktigt underkänd. Men han skrev såhär i mailet: "Konstigt med dina resultat, för du har U på tentan, men Anette har jättefint intryck av dig i seminarierna. (...) Vill minnas att det var en tenta där författarinnan verkade inte ha hunnit med så mycket alls. Kan det vara du?". Det stämmer, jag hade inte svarat alls på två av frågorna och bara svarat halvt på två andra. Så två av de sex frågorna var godkända. De övriga får jag nu en ny chans att svara på. Det ska vara inne den 1/3. wee :D skönt!! Omtenta i form av hemtenta med samma frågor som innan! Det finns hopp om att det kanske blir en Socialpsykolog av mej trots allt juh! Förutsatt att han gillar essän då :D

Weee så glad att Anette fått bra intryck av mej på seminarierna! Pratade ju inte så jättemycket men ansträngde mig verkligen för att våga öppna munnen några gånger de sista seminarierna. Å de e inte alltid man känner sig så intelligent när de sitter vissa folk å babblar å babblar.. så man inte fattar nått.. fast de gör nog ingen annan heller.. inte dom själva heller.. Skönt att lärarna ser igenom babbelfolket.

Idag har jag varit i skogen.. gick den extraordinärt trevliga promenaden som går in i skogen, över bäcken, förbi skinkträdet (som hade köttbullesäsong nu) och järnvägen tillbaka hem. Där, längst inne i skogen va de faktiskt riktigt, riktigt vackert, Per hade inte förstört så mycket där.

jag går inte den promenaden så ofta, för den alltid känns som att den ska va så lång.. egentligen e den bara 4.5-5 km tror jag. men strosar man på i mitt tempo så kan de ändå ta upp emot en o en halv timma! stannade till en stund oxå å bara satt lutad mot ett träd o hade de gott. gillar inte å gå fort i skogen. det ska njutas och filosoferas.

Därför var det extra skönt att Nalle fick stanna hemma.. han haltade lite grand imorse, han gör de ibland... så jag gick först en kortis me han o tog sen med pompe till skogen. de va så skönt å kunna gå helt fritt utan å behöva ha en stor, jobbig luffs i koppel. så som jag gjorde innan pompe kom.. (nalle var lydigare på den tiden). ska nog aldrig ha två hundar på samma gång..

nu snöar de mååånga, stora, vita flingor. tittar man ut blir man yr i huvudet. jag ska göra pedagogikläxa nu. måste måste måste skärpa mej lite med pedagogiken.