torsdag, februari 15, 2007

EPILOG

Idag var vi i skogen igen, jag och hundarna. vi var ute länge.. två timmar tror jag. så himla skönt... vi kikade på spår. Vi hittade rådjursspår, människospår, kattspår, hästspår, hundspår och... ja sen hittade vi ett spår som inte liknade något jag sett! i storlek med pompes spår.. men med trampdynorna placerade på ett helt annat sätt än en hund. kan ni avgöra vad detta kan varit för djur? långa klor har det oxå... kan det ha varit en grävling?

när jag var liten brukade vi åka skridskor på den här sjön som ligger mitt i min skog... nu ligger isen tjock, men ingen åker på den. vad har hänt? varför har tiderna förändrats? har inte föräldrar idag lust att skotta snö för att barnen ska få ha roligt?
(nalle fick sitta hundvakt när jag var nere o kollade på isen..)

När jag nästan var hemma insåg jag att jag gått nästan hela promenaden å fotograferat (med mobilen) eller funderat på oviktiga saker.. som vad jag ska skriva i min blogg.. eller varför nalle måste va så envis.. därför la jag mig på riset från en nedfallen gran och tittade upp i himlen. tackade Gud för underbar natur och ett härligt liv.. å sjöng lite..

sen klättrade pompe upp å ställde sig på min mage o ville slicka mej i ansiktet... då gick jag hem. och så bestämde jag mig för att sluta blogga ett tag. bloggandet har tagit över mitt liv.

tack trogna läsare för den här tiden :)

hej

8 Comments:

Blogger emma... said...

ja har också varit i bloggträsket...men nu har det lugnat sig lite, o ja får inte abstinens om ja inte skriver!
lycka till emma

2:42 em  
Anonymous Anonym said...

Hmm... vad ska man läsa nu då? Svikare!! ;-)

3:16 em  
Blogger Gordon said...

NEEJ, Emma - sluta inte blogga! Det får inte ske! Kram från oss i beardis-flocken

8:42 em  
Blogger emma... said...

o du by the way...det där spåret...jag tror det är grävling..eller nåt sånt, kan vara ett snöodjur elle snömannen också, men det känns rätt osannolikt..

10:44 em  
Anonymous Anonym said...

Tråkigt, tråkigt... Jag gillar att läsa vad som händer och sker där borta hos Dig och Pompe. Hoppas pausen blir kortvarig!

Och Du... På nästa freestyleträning ska vi filma som bara den! hihi! :) Och det gäller ALLA ekipage! ;)

9:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Men kom igen nu då... börja blogga igen... Buhu.... ahhh... *snyft*

1:28 em  
Blogger emma... said...

du, som inte vågar ange ditt namn, jag tycker Emma är duktig som kämpar på o inte bloggar! jag saknar såklart att läsa om hennes dagliga äventyr..men ett beroende är till för att brytas! du kan ju alltid läsa min blogg...Emma som Emma..haha..

10:06 em  
Anonymous Anonym said...

Du behöver väl inte lägga av helt med bloggen.
Kanske ha en veckoblog om det känns för mycket.
Det är så härligt att gå in på din blog och läsa dina tankar om allt möjligt. Skulle sakna det.

8:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home