lördag, mars 03, 2007

En "Daj-daj-da dag"!

igår på böne"gruppen" läste jag och Hilda om att varje dag är en daj daj da dag. en sån här dag undrar man om det verkligen kan stämma. vaknade vid 3-4tiden inatt illamående.. spydde nästan en gång i timman till 11-tiden. Har mått illa hela dagen och varit galet trött. nu har jag mest ont i magen. har fått i mej en hel banan och ett glas nyponsoppa de senaste två, tre timmarna. tidigare, ingenting förstås. magsjuka är otrevligt.

fick börja morgonen med att be stefan stanna hemma. i småland, 15 mil bort. hade sett så mycket fram emot att få träffa honom. nu måste jag vänta ända till på torsdag. fick också stanna hemma från jobbet. ingen större skandal för min del men pengarna strömmar ju inte in i mitt liv nu direkt.

ja, det är väl allt som hänt idag. daj daj da!


Nej... jag sjöng inte i morse, när jag låg på toalettgolvet, badandes i svett.


Men jag började fundera; hur i hela friden ska jag kunna sjunga daj daj da idag? Ju mer jag funderade, ju mer insåg jag att visst sjutton finns det anledning att sjunga! Jag har en kropp som fungerar, nja, inte magen för tillfället, men jag kan själv ta mig till toaletten. jag kan sitta, stå (om än lite vingligt i morse), jag kan gå. Jag kan använda mina händer till att sätta upp håret. Jag mår som jag gjort idag ungefär en gång var 6e- 7e år. Jag har ett hus att bo i, föräldrar som fixar, och till och med åker till affären åt mig för att köpa någonting som magen kanske accepterar. jag har en pojkvän som e så himla fin och bra att jag inte för mitt liv kan begripa att en sån guldklimp legat helt synligt för allmänheten och väntat på mig...

nej.. det har inte bubblat av glädje i magen på mig hela dagen! Men grejen är den att livet är en gåva! jag tror att Gud har gett mig livet som gåva. De e en fantastisk gåva! Jag har all anledning att glädjas! men som författaren till boken vi läste i igår skriver så är det en träningssak att känna glädje. Man kan inte gå och vänta på att lyckan ska komma till en. då får man vänta hela livet. Jag kan inte gå runt och tänka att jag blir lycklig när jag slutar skolan, jag blir lycklig när jag flyttar, jag blir lycklig när jag gifter mig eller när jag vinner på lotto! man måste ta vara på livets alla stunder. varje dag är en daj daj da dag! Ja, jag mådde faktiskt bättre där jag låg på badrumsgolvet och tänkte på allt fantastiskt Gud gett mig. jag mådde kanske inte bättre i min mage... men i mig. :)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei Emma.
God bedring, tråkit med magetrøbbeø!!!

3:12 em  
Anonymous Anonym said...

Bra skrivet i bloggen! Det är en sann gåva du har fått :) Att kunna uttrycka dig i text! Det ska ru´veta! Hoppas du haft en riktig daj daj da idag :D Det har jag.

Har precis kommit hem, ute regnade det! Ut med vintern, in med våren ;)

7:44 em  
Anonymous Anonym said...

Fint skrivit Emma :) Hoppas Du får ordning på magen snart. Krya på Dig!

12:52 em  
Anonymous Anonym said...

Daj daj da! Det ska jag komma ihåg! Tack för de kloka orden som bidrog till mycket eftertanke.

8:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home