onsdag, mars 14, 2007

Godmorgon vår.

Jag och mamma gick en sväng till skogen idag, med hundarna förstås. Då kom vi att prata om vårtecken, i tidningen hade de frågat olika människor om vad som var vår för dem. Mamma förundrades över att alla svarat olika... någon hade sagt tussilago, någon fågelkvitter. Någon hade svarat krokus och någon annan snödroppar. Mamma å sin sida tyckte att vår, det är när tranorna kommer flygandes.

Själv kunde jag inte komma på vad som var mest vår av allt detta... jag funderade snarare på varför i hela friden man skulle behöva gå runt och kolla efter vårtecken när solen skiner, man kan gå ut utan att frysa, himlen är blå, dörren kan stå öppen så att djuren får gå in och ut som de vill. Krokusar och snödroppar tittar upp ur marken och doften i luften är alldeles extra frisk och vårig. Vem kan gå miste om att det är vår?!? Vem behöver ett enstaka tecken när hela jorden sträcker ut armarna, gäspar stort och säger godmorgon, jag har vaknat nu!

När vi kom hem såg jag att Hedwig fått syn på något. Något som hon tycker väldigt mycket om... Jag tror det var hennes vårtecken.
Om Hedwig fått vara med i tidningen hade hon sagt att vår är när jag får jaga årets första fjäril.

3 Comments:

Blogger emma... said...

japp emma, våren är här!

12:29 em  
Anonymous Anonym said...

Åå!! En fjäril :D Snyggt jobbat Hedwig. Ja idag var det minsann vår precis överallt. Hääärligt. Jag tycker att vi borde gå vårprommenad snart. /Kristina

9:43 em  
Blogger emma... said...

du är ju aldri inne å msn nuförtiden...jag kanske inte kan vara hundvakt/stadstränare imorgon...ska med syrran o shoppa, o plus att ja har tvätttid..o så..kasnke blir svårt med lunchen med..får prata mer på msn ikväll!men så du vet

5:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home