onsdag, mars 21, 2007

hjärnstillestånd

sitter och lyssnar på cornelis wreeswijk och stirrar in i datorskärmen. kan ju lika gärna skriva lite här när jag ändå inte gör något vettigt. jag har iofs skrivit ganska så duktigt idag på examensarbetet. men nu tänkte jag skriva lite på pedagogikhemtentan istället.. den känns nästan mer akut. dessvärre står det helt still i mitt huvud när det gäller den. vi ska välja ut en social situation som vi ska analysera... hur kultur, normer osv lärs in. mitt problem är att jag har fastnat redan på steg ett.. att välja ut en situation. hm... hur kan det va så svårt?!?!? nåväl. de löser sig.

har varit i skogen idag. skönt men ganska kallt! vädret ser så härligt ut men man får ha mössa å vinterjacka å allt möjligt fortfarande. å ingen liten blåsippa vågar titta upp ur marken här i lundsbrunn.

jag ska läsa nu. ja lite läsning sätter nog igång pedagogiktänkandeknölarna. kulturanalyser heter min bok. relativt ospännande. men även relativt spännande. beror på vad man relaterar till.

hej

3 Comments:

Blogger Kristina said...

åå.. jag kan skicka en blåsippa på posten till Lundsbrunn om du vill?? hmm... Känner igen det där med hjärnstillestånd. Det har jag jämnt. hehe

Ha det brabra

10:45 em  
Blogger Hannahbejb said...

Hej!!:) Tenta imån, men jag orkar inte plugga mer.. Vad kul att du orkar läsa min blogg!:) Är det redan dags för examensarbete för dig? Är du färdig sen? Vad exakt var det du läste? (förlåt att jag glömt, men visst var det soci-nånting??) Ta hand om dig! Trevlig vår! kraam

10:59 em  
Blogger emma... said...

kulturanalys..hmm låter rätt kul?

hoppas du har det bra i solskenet!

emma

1:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home