fredag, november 10, 2006

*nervös*

wow.. jag har just pratat med en viltspårsdomare! på onsdag ska hon avgöra om pompe duger som viltspårshund! =D spännande!!! hoppashoppashoppas att han sköter sig lika bra som han gör när vi tränar... om han blir godkänd ska vi anmäla oss till polisens register för eftersökshundar. då kan dom ringa oss när något djur blivit påkört! skulle va så kul å komma till olycksplatsen me mitt lilla lamm. vi skulle va så stolta att skulle va svårt för pompe att spåra, då han måste gå me nosen i vädret samtidigt!

han var duktig idag när vi spårade. emma hade lagt ut ett spår och hon gick med oxå som lite störning.. o pompe jobbade på trots att vi gick bakom å pratade å hade oss. kom av spåret lite grand nån gång så.. men de tycker jag inte gjorde nått. han hittade ju tillbaka utan hjälp. å han va så glad när han hittat klöven att svansen gick som bara den!! =) han vågade till o me bära omkring på den efteråt. jag glömde tyvärr bort allt va fotografering heter men jag kanske får en bild av emma som jag kan lägga ut här sen!

dom andra vovvarna var förresten oxå duktiga, silver o laban i alla fall! ludde spårade på morgonen innan jag kom, så jag kan inte uttala mej om honom. vilja spårar personspår, hon tyckte de va lite svårt idag! ett ganska långt, lite för färskt spår, på en öppen åker o me massa olika dofter. så hon tog en liten.. omväg till leksaken som var utlagd. men hon hittade det! de va mer än jag skulle gjort. =)

nu tror jag att jag ska gå ut i trädgården o plocka upp lite löv. dom ska få ligga på våra nya lingonplantor som ett varmt o gott täcke. åh, de e så härligt å va ute i skogen, för när man kommer in e man alltid lite småfrusen.. även om man inte direkt frusit i skogen. å då e de så mysigt å ta på sig dom rosa fleecebyxorna, raggsockar o min sverigetröja som är en riktig, riktig myspysitjockis.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej! vill bara tacka för idag! Pompe var såå himla redig!! Ni kommer klara provet galant! Va så roligt att se honom in action i dag. Vi ses på söndag...Du ska få nåra bilder om du vill...en del blev rätt fina, en där pompe står med klöven stolt i munnen!

Vi hörs! kramar

6:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home