fredag, november 03, 2006

heldag i karlstad

idag har jag varit i karlstad.. samåkte me 4 klasskompisar. dom va roliga så resan gick fort... de va kul å träffa mina gruppkompisar sen oxå. gillar dom. socialt sett så var det en trevlig dag. men eftermiddagen var riktigt tung.. inte van å gå upp tidigt å ögonlocken va ruggigt tunga. skulle gärna lagt ner huvudet å sovit lite, men jag var för rädd för att snarka. inte för att jag någonsin vet att jag har gjort det men.. eller.. nån gång säkert.. nåväl.. jo, vår lärare, hugo var suupersöt. en mysfarbror verkligen. älskade honom. men nu e den delkursen slut å två tanter har tagit över lärarrollen.

jag har förstått att de e sån där.. allahelgona. hm. jag har inte direkt nån att hedra. jag är så lyckligt lottad att jag inte varit med om att någon riktigt nära gått bort. ruff då.. men de va 8 år sen, å jag blev inte lessen. han var sjuk. sen va de ju fredrik.. för två och ett halvt år sen nu tror jag.. han tänker jag på ibland. självklart.. han var ett år yngre än mej. de va så konstigt att han bara inte fanns längre. fast han har de nog riktigt gott nu.. eller jag vet att han har det.