onsdag, november 01, 2006

snöööö

vilken underbar dag!! =) vet ni, jag satte klockan på halv 9 idag, för jag skulle ringa till veterinärstationen i vara.. å när jag pratat me dom så kunde jag bara inte lägga mej å sova igen för de va så uuunderbart väder =D


så jag gick upp, släppte ut vovvarna, klädde på mig å gick till skogen! typ rekordtidigt! ändå gick jag å la mej halv 2 eller nått, för jag fastnade vid att knåpa me min hemsida..
känner att jag inte har riktigt koll på hur man gör, därför tar de tid, o jag blir frusterad.. vill ju att de ska se proffsigt ut.. men jag e inget proffs.. hm.. får väl se om de blir nån sida nån gång =)

hur som helst va de en härlig promenad.. vi älskar vintern, jag å vovvarna. pompe i synnerhet. hm, snön får honom att se så smutsig ut bara...

just de, jag ska berätta om samtalet med veterinären! alltså, jag ringde dit för att fråga om kastrering.. ja ringde ju till skara för typ.. länge sen å frågade vad dom tar för å kastrera en hund som pompe.. ni vet.. (me en pungkula inne i magen). å dom va så otrevliga men tillslut fick jag ur dom att de skulle kosta mellan 6- o 9000:-... jösses tänkte jag, de e ju vad hela pompe kostade!

men så har jag hört mycket gott om vara, å ringde idag. en jättetrevlig man fick jag prata med, svarade på alla mina frågor o sa att de antagligen skulle kosta mellan 2500 o 3000 kr! snacka om skillnad!! så nu har jag typt bestämt mig för att ringa å boka en tid =) hurra! *naaaaw* stackars lille pompe.. men jag tror han e lyckligare utan dom där känslorna i kroppen.. han kommer ändå aldrig få leva ut dom.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snö e roligt.. Cujo älskar när man kastar en snöboll som han får jaga sen borrar han ner nosen i snön o äter upp bolle... =) Han e total knas alltså... =)

1:17 em  
Blogger stenbocken said...

Hej Emma
Vad kul att du hittade mig i cyber rymden =)
Visst är snön härlig! Man piggnar till betydligt och det syns inte minst på de små fyrbenta kompisarna. Siri busar ner nosen under snön och får stollaryck och springer som en tok!! (Det borde hon ju inte riktigt än eftersom hon nyligen opererades, men men)

2:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home