fredag, oktober 27, 2006

på tiden!!

nu verkar det som att det börjar hända grejer här =) massa stormvarningar å sånt igår ju.. men jag såg knappast skymten av en vindpust (eller hörde/märkte/kände.. whatever man nu gör med en vindpust). borde väl inte hoppas på att de ska blåsa, för man vill ju inte att folk ska råka illa ut, som när gudrun kom på besök. men ändå känns de lite mys när de e rusk ute.. de kan blåsa lite halvt kuling.. å regna ganska mycket. de vill jag =) då ska jag gå en prommis me pompe! e jag elak då? han kan få ha ett täcke på sig.

får en hund tävla lydnad me täcke på sig? ja ångrar så att jag anmälde mig.. han va mycket duktigare innan! eller så inbillar jag mej.. fast jag tror inte de. kan va så att jag ställer mer krav på han nu, för jag vill verkligen att han ska bli duktig!! å han gillar inte krav.. allt måste va superkul, annars sparkar pompis backut. hm.. äh ja vet inte! en uppmuntrande person sa att de kan ju inte bli värre än att jag får 0 poäng.. å då kan de bara gå bättre sen! eller nått sånt.. ;-) å de e ju sant! pompe får stå som en staty å glo lite på en domare en stund, å höra matte tjata i bakgrunden , å så e de bra me de. sen när vi kommer hem å tränar kan pompe va jätteduktig igen, för då finns inga krav längre! å va bra de blir! (lite surt å betala 150kr för det iofs..)

förresten de har hänt nåt jobbigt... efter i tisdags eller när de va pompe fick sitt sista skönhetslyft så har det börjat komma tillbaka lite små prickar! inte jättemånga men ändå.. han går ju fortfarande på penicillin! de kan aldrig vara bra :/ *suck suck suck* de e så jobbigt me detta penicillin, pompe avskyr det, å jag måste bända upp hans väl ihopbitna käkar å trycka ner den i halsen på han.. han söker numera väl igenom all mat jag ger honom, så de e ingen idé att försöka gömma tabletten längre. vill bara bli av me SKITEN!

så. =) glad igen. joo jag borde sitta me pedagogiken nu.. men jag har i alla fall skrivit 913 ord.. de e inte fy skam. hälften juh! har precis skrivit om karisma å tagit min kära gamla metodlärare daniel eek som exempel. nu ska jag skriva om grupprocesser.. orka.

hade kanske tänkt åka till bhk å träna lite lydnad me luddeemma, viljakristina å ett gäng hundfolk. men ja vet inte.. i så fall skulle jag få åka om en timma å de kan jag nog inte tillåta mej. dessutom har jag inte övermycket lust. eller.. jo.. fast.. äh.. önskar jag bodde lite närmare.

nu får de nog bli grupprocesser.



<-- Nalle i söndags (Foto: Frida Engman)

2 Comments:

Blogger Gordon said...

Hej Emma! När jag ger hundarna medicin använder jag en liten plastspruta, där jag löser upp tabletten. Sen sprutar jag in den upplösta medicinen i gapet. Det kanske skulle funka med Pompe också? (Fast allra bäst är att SLIPPA mediciner!). Kramar från Skara-flocken

6:11 em  
Anonymous Anonym said...

Synd att du inte kunde (?) komma idag! Idag sken solen så Pompe hade varit jätteduktig tror jag! Vilja gick det neråt för...jag tränade för länge. Ibland glömmer jag av att hon egentligen är rätt liten och hon inte orkar så länge...så i slutet fick jag dra med henne på linförigheten..*ngt överdrivet..) Hoppas ni får en härlig helg och oroa er inte för tävlingen! Det går som det går, livet går vidare ändå! Någon gång måste man börja =) S T O R K R A M
från oss i Böja!

6:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home