tisdag, oktober 24, 2006

matte bortskänkes!

De händer alltså en gång i veckan nu, att matte stoppar i mej i de där för- grymmade badkaret å plågar mej!!! Hur tragisk jag än försöker se ut så veknar inte matte utan fortsätter grugga in de där äckliga, kliiga medlet!!

å när man väl kommit upp så ska man sitta i en evighet minst med en otäck blåsande maskin framför sig!! å så ska de slitas å dras i pälsen tills den e torr.. idag tänkte jag att jag ska sköta mig fint för att få det överstökat. å när de väl va klart tittar matte på mig och säger: "så du ser ut"!

tack för den tänkte jag o skulle precis slå mig till ro när jag förstod vad det var frågan om! Hon kom med den svarta surrande apparaten! hon e ju bara för mycket tänkte jag men ställde mig snällt för att bli klippt. när hon klippt 5 cm stannar hon maskinen.. jag vänder mig om och möts av två stora skräckslagna ögon! åh nej.. matte klippte med fel skär.. pälsen på min bog blev 1.5mm istället för 6! som tur är har matte beställt tid hos människoveterinären idag.. hon e ju helt senil.

jag stod i alla fall snällt still o lät henne klippa mig, man har ju lärt sig att de e lika bra å stå ut me hennes ideer.. men ETT ställe fick hon inte klippa!! näeee, har man bara en så för man allt va extra rädd om den... på den punkten e de ingen idé att matte försöker envisas.

hur som helst sa matte att om jag får ett par centimeter till på hjässan så ser jag ut som en riktig badminton. vet inte vad hon menade me det riktigt... å så struntade hon i bakbenen för hon visste inte hur dom skulle se ut.. öh? alla med ögon vet väl hur ett par ben ser ut. matte e knäpp!

förresten! skojar ni att jag blev hungrig när jag såg det här i soffan!! vattnades i munnen...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ojoj, stackars Dig Pompe! Tack och lov har matte inte så mycket i våran päls att göra, bortsett från borstning då. För oj vad skraj hon blir bara hon ska ansa pälsen vid öronen. Så vi är tacksamma för att hon håller sig till klippning under tassarna... Vem vet vad hon kunde tänkas göra med en sån där klippmaskin! Slår vad om att risken är stor att hon i så fall gör en ny ras utav oss; korthårig sheltie! Hujja! Har hört rykten om att våran matte hjälper Dixies matte med klippning. Stackars wheatentös säger vi bara...

Puss på nosen från sheltieflickorna

5:54 em  
Anonymous Anonym said...

Till Pompe... Vi tycker du är snygg, med eller utan "bedminton" frisyr!! Så det så!!!!

7:45 em  
Anonymous Anonym said...

Hahaha!! Stackars Pompe! Cs

10:21 fm  
Anonymous Anonym said...

vad duktig du är på att skriva pompe

4:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home