söndag, oktober 29, 2006

ujujuj...

sitter här å gråter... pappa lagar mat å han har uppenbarligen inte snålat med löken!!! blir nog inga matrester för vovvarna idag =) dom skulle dö på fläcken!!

har varit i kyrkan på gudstjänst precis.. inte så mycket folk där idag. en sjukhuspastor va där o pratade.. om Rut och om diakoni.. typ... de va kul, för jag å hilda hade våran lilla bönegrupp igår.. vi brukar läsa nått i nån bok, prata lite o be för saker! å det vi läste igår, som fastnade lite extra i mitt huvud, de va oxå det han sa idag! =) hm.. vet inte hur jag ska sammanfatta de på ett par rader men.. att varje människa är helt unik, alltså sannolikheten att de någonsin funnits en exakt likadan människa som mej är minimal! den uppväxt jag haft, o de personlighetsdrag jag har o allt.. erfarenheter.. ja allt, de har liksom format mig till just den människa, den enda människa, som kan göra det som jag är tänkt att göra. som kan förstå dom människor som haft liknande erfarenheter o få vara till betydelse för några speciella människor på ett unikt sätt som bara just jag kan!! hmmm.. de blev helflummigt nu! men man kan tänka om vissa egenskaper hos sig själv att man önskar att man inte haft dom.. att man va si eller så.. men om jag var på ett annat sätt än jag är, då skulle jag inte kunna göra de som jag är tänkt att göra.. mm hoppas ni fattar nått av mitt flum!! :D

nu ska jag gå ner å äta lök!!! puss på er

2 Comments:

Blogger Gordon said...

Hej Emma! Det du skriver är minst av allt flummigt. Jag förstår precis! Kram till dig, Pompe och Nalle från tillg. vännerna Bengt med beardisarna BARON och FALSTAFF

6:36 em  
Anonymous Anonym said...

mm, jag tror att de ofta e så att man vill likna folk man tycker om å ser upp till, typ släkt å vänner, eftersom de e på ett visst sätt å man beundrar dom för de.. å vice versa att man helst undviker folk som inte alls faller i ens smak, som man därför inte alls vill efterlikna.. å sannolikheten att en person i sverige å en person i nått helt annat land, exempelvis tvillingar om dom nu skulle separeras av nån skum anledning å som ju torde ha goda anlag att vara å bli väldigt lika varandra genom livets gilla gång, lever i två helt olika världar å garanterat träffar två helt olika grupper av människor som dom gillar/ogillar å som påverkar dom att bli just varsin unika person å skapa varsina unika målsättningar me livet.. de behöver förvisso inte va så att tvillingar behöver leva helt åtskilda flera hundra mil från varandra för att va unika, dom blir givetvis de ändå fast dom lever tillsammans stora delar av sina liv för att dom påverkas, tänker å agerar olika på olika händelser som dom kontinuerligt utsätts för.. detta gäller så klart inte bara tvillingar utan alla människor, tog ju bara upp de som ett extremexempel så alla skulle förstå.. hm, hoppas allt detta låter någonstans i närheten av vettigt iaf, jag vet ju va jag menar, men att få alla andra att förstå de e ju en helt annan femma =) nåväl

12:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home