måndag, november 06, 2006

farbror doktor o de elaka sköterskorna

jösses.. idag har jag varit hos doktorn..han va snäll o tyckte att min hypothyreosgissing inte alls va dum, de va de första han hade tänkt på när han läste mina symptom. sen tog han stryptag på mig för att känna på min sköldkörtel. mm å så sa han att jag kunde gå till lab o ta blodprov.. hon skulle ta för thyrodeastatus (sköldkörteln) och blodstatus. så när jag kom in dit berättade jag att jag var rädd.. usch, nålar skrämmer skiten ut mig! så hon lät mig ligga ner i stolen o sa att jag inte skulle glömma att andas. å så började hon... å efter en stund stack det till lite.. inte så farligt, gott tänkte jag!! men efter en stund sa hon att hon inte hittade ådran.. så hon fick ta ut nålen å börja om.. värmde armen.. letade o letade.. o stack. andra gången hon stack in gjorde lite ondare.. o efter en stund stack de till ännu mer så jag ryckte till... bra nu är de överstökat tänkte jag.. näe, då hade det bara spruckit eller nått.. (lite svullet å önt nu, stackars mej)

så hon fick ta in den andra sköterskan å få hjälp.. jag blev blekare o blekare o började må illa... å så stack hon mig i den andra armen. å efter en stund insåg jag att de va klart utan att jag känt nånting! fick sitta kvar en stund å återfå balans å färg =) i veckan får jag reda på om jag är som jag ska eller om min oro varit befogad.

kändes ändå gott att unna mig själv ett litet läkarbesök, lägga en slant (120kr) på mig själv istället för på pompe, som stått för nästan alla mina utgifter det sista året.

sen gick jag till apoteket å köpte medicin till pompe för 165 kr.

nu ska snart jag, nalle å pompe åka till kristina, silver å vilja å hälsa på.. leka å ha de skoj i skogen! =) å äta pannkakor kanske =) smask.