fredag, november 10, 2006

filosofering fotografering

jag kom å tänka på en sak när jag satt å filosoferade i bilen på väg hem från hilda ikväll. jag borde inte köpt en bedlington. alltså... jag har alltid tyckt att de varit lite jobbigt att heta arvestrand. nåväl, inte nått jätteproblem.. men ändå lite jobbigt att alltid behöva säga sitt namn minst två gånger innan det uppfattas, å i slutändan heta nått helt annat i alla fall! har tänkt att jag ska gifta mig snart, med nån som heter typ.. andersson.. eller.. ek.. ja, nått enkelt!!

vad jag sen gör är att jag går å köper en bedlingtonterrier.. ja, de e så jag själv trasslar ihop tungan när jag säger det. man har ju lärt sig att om någon frågar vilken ras hunden är så svarar man så tydligt som om de va ett barn man pratade med. precis som jag får göra med mitt efternamn. såå.. kontentan av mina tankar i bilen blev att jag borde skaffat mej en tax.

förresten, jag måste berätta att jag har bakat idag! ila hjälpte mej oxå. jag bakade i förrgår me!! bröd alltså=) ja gillar bakmaskiner.. man slänger i en massa saker, trycker på start o tre timmar senare finns de nybakat bröd. me massa solrosfrön i givetvis!! praktiskt värre.

nu kommer ett par foton från dagens träning!! (blogger ville inte låta mig ladda upp fler än två idag trots envisa försök, ett par till imorn kanske)




*stolt*

foto: Emma Törnhage

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, vad tänkte Du egentligen på när Du köpte Pompe? ;) Själv är jag ungefär i samma sits även om sheltie inte är svårt att utala för mig så tycks folk ha lite svårt för det namnet. Ingen vet vad man pratar om för hund fören man säger de magiska orden "den ser ut som en liten collie". ;)

I övrigt jag jag avslöja att klubbens hemsida i stort sett är klar nu! Phu! Nu fattas bara lite bilder att pryda undersidorna med. Så har Du några bilder på Nalle och Pompe när de tränar/tävlar på klubben får Du väldigt gärna skicka dem till mig!

Och Du... det närmar sig debuten i lydnadsklass I nu! ;)

1:11 fm  
Blogger Gustav K said...

Pompe ser rätt nöjd ut över att ha hittat rådjursskanken :P Och han tycks ha fattat att den inte bits :) hehe

12:52 em  
Anonymous Anonym said...

Ser ut til at Pompe er kry over å bære rådyskanken:-) Lykke til med prøven:-)

1:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home