tisdag, januari 02, 2007

himmelsk skönhet o skogsförstöring

nalle har inte alla hästar i hagen. igår när vi skulle gå på kvällspromenad skuttade han runt i små piruetter i hallen. å så blir han så exalterad att han inte kan låta bli att skälla när de e nått på g! ja tror han börjar bli senil.

hann en sväng till skogen efter skolan idag.. fast de va jobbigt :D höll på å somna i skolan.. å inte var jag piggare när jag kom hem. halv 8 är helt enkelt för tidigt för mej att gå upp!

e orolig för va dom gör i min skog :( hör jämt
maskiner där nu, när jag än går dit. å nästan överallt ligger nedfällda träd oxå. nog kan det va nyttigt att gallra ut lite. men denna bilden är tagen just bredvid min favoritstig som jag älskar att gå på sommaren när solen skiner.. bara några strålar här o var lyckas ta sig ner till stigen o det känns som trollskog. hm... nu har dom kanske förstört det :(

nåväl.
jorden går inte under för det. tänkte att ni skulle få se mitt hus idag. såhär ser det ut! ja, de e väl inte mitt egentligen utan snarare mina föräldrars.

jo.. de flesta av er sov nog på juldagens morgon.. därför, vänlig som jag är, tänkte jag dela med mig av julottan. givetvis kan inte en skruttig liten mobil fånga verkligheten på långa vägar. men jag blev golvad av skönheten i Guds skapelse när jag var påväg hem från julottan och såg detta.

5 Comments:

Blogger emma... said...

ja eran skog är mysig, fast lite otäck...läskigt när träden är så tätt runt en o man hör mystiska ljud överallt...huuu!!! oh är så lycklig att datorn fungerar!! :-)

5:48 em  
Blogger Gordon said...

Hej Emma och hundar! Det är så roligt när du berättar också om Nalle. Han är en av våra favoriter! Kramar från oss i beardis-flocken

7:46 em  
Anonymous Anonym said...

du.. de e en bild på lilla-skutt i inlägget, å de den liksom bara e där, ingen förklaring till den eller nått.. alla andra bilder har texter som hänvisar till dom, men inte lille-skutt, detta bekymmrar mig.. eller ja, inte så värst mycke =) men jag e ändå nyfiken

12:07 fm  
Anonymous Anonym said...

han heter för övrigt lille-skutt, typo, om jag nu har förvillat någon

12:13 fm  
Anonymous Anonym said...

har funderat lite nu, de e ju inte bara en bild på lille-skutt utan oxå en bild på ditt påslakan, å du nämnde faktiskt i inlägget hur pass trött du var.. kanske va de då en omedveten/medveten referens till att vilja gå å lägga sig i sängen o sova?

eller så e de helt enkelt inte svårare än att du tyckte de va en fin bild å ville ha me den just därför....

10:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home