måndag, januari 01, 2007

slut ögonen och blunda ett tag..

berätta inte för pompe att jag lagt ut den här bilden. han skulle döda mej.. den e från november. när världen under en tid var vit. pompe va så vild å glad att han inte kunde hålla sig till promenaden *fnissar*

de va ett lyckligt minne. om man drar ner persiennen och tittar på såna här bilder kan man för en stund tro att de e snö ute. varje morgon när jag vaknar e de första jag gör att titta ut genom fönstret för att se om de e vitt. men varje gång blir jag besviken.

jag vaknade 10.17 idag. kändes annorlunda att öppna ögonen. som att jag öppnade dom till en ny värld. de va nog 2007 som kändes så tror jag.. jag känner på mig att 2007 kommer bli helt underbart.. spännande.. händelserikt o glädjefyllt. 2007...

har inte avgett något nyårslöfte i år.. onödigt.. antingen håller man det eller så håller man det inte.. inte e de större chans att man gör det bara för att man avlagt nått fånigt löfte till sig själv. eller vem man nu ger det till.

i år ska jag ta examen har jag tänkt. dessutom har jag tänkt få ett jobb och flytta hemifrån. skulle vilja skaffa en bedlingtonvalp oxå men det blir nog svårt.. får väl vänta ett par år. känns bara sorgligt att pompe, när jag flyttar, ska bli ensambarn fast han e van vid att ha både nalle o hedwig. men men. han kommer nog klara sig..

imorn ska jag till skolan. *suck*

just de, nyårsfesten igår. i tibro. eller missionshuset i kroppetorp för att vara exakt. den va ok. alltså, de va en jättefin fest. välordnad med god mat osv. men jag kände en person av 21st. å de flesta andra kände varandra ganska väl.. så man kände ju sej inte riktigt som en i gänget även om de va trevliga människor å så. men de va stundvis kul. stundvis mindre.. sen så va jag ganska trött oxå. å så hade man inte riktigt stämningen inne. svårt å fatta att de e nyårsaftonen när dagen bjudit på solsken över grönt landskap.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hei Emma.

Godt nytt år til deg og Pompe.
Håper dere får et flott og spennende år i 2007!

2:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home