onsdag, december 27, 2006

god natt

ja de e inte många kommentarer man får nu för tiden. frågan e om någon alls läser min blogg. men jag kämpar på ändå. skriver ju trots allt mest för min egen skull ändå.

har just fått reda på något fruktansvärt. att jag har ljugit för halva världen! inte halva kanske. men för en himla massa människor. har sagt att jag ska fira nyår i kinna. i själva verket har det bestämts bakom min rygg att jag ska fira nyår i tibro! för all del, de blir säkert kul. säkert kuligare än de varit i kinna! men jag har ljugit :/ hoppas alla förlåter mej.

joo.. sen så e jag så himla stolt för jag har "läst" ut min talbok idag. så ny slipper jag lyssna mer på hur en gubbe tjatar om hur infantilt vårt senmoderna samhälle är!! nu kan jag lyssna på krister o alla godingar på p3 istället. eller prata me sandra som jag ska ha den stora glädjen att få jobba tillsammans med imorn!!

idag har jag varit me hilda o miika o ivarsch. bakat en pizza. ja, de va typ vad vi hann med. tänkte spela poker med non stop som insats. men hann inte :( typiskt


å så vill jag slutligen dela med mig av en vacker bild tagen alldeles nys
s på min mormor o min son. Pompe och hans gammelmormor eivor. vackert va??!

måste sova nu. även om jag varit skapligt pigg idag (trots mardrömmar om hur jag vaknade tre timmar efter jag börjat osv) så kommer mina gropar under ögonen växa dag för dag nu fram till fredag. då kommer jag ha två svarta sopsäckar under ögonen. och med de orden säger jag god natt. god natt.

9 Comments:

Blogger Johan said...

Påsar under ögonen går väl knappast undvika med Arlas tider. men håll humöret uppe så är det nog fredag snabbare än du anar

11:30 em  
Anonymous Anonym said...

Skönt att det är fler än jag som jobbar nu i mellandagarna.
Och påsarna under ögonen blir bara värre. Vänj dig!!:)

Håller på att försöka få till inomhusträning nu i vinter och då hänger du väl på?
Hoppas jag kan få besked efter nyår när vi kan sätta igång.

Önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År var det nu än blir.

Och Emma, jag är här och kikar allt som oftast men är dålig på att lämna komentarer.

9:00 fm  
Anonymous Anonym said...

oj, min debut i din blogg måste jag absolut kommentera, va spännande, kommer jag oxå bli en rikskändis nu måntro, hoppas.. eller kanske inte, men med mellan 25-30 besökare per dag så kan jag nog bli en lokalkändis iaf, fast då e iofs du 10-15 av dom å jag 5-10 (näee) men, tja, kanske inte kändis då, men.. äh typiskt!

3:29 em  
Anonymous Anonym said...

Det är väl klart att man tittar in och läser om vad ni har för er.....jag hoppas verkligen att vi kan få till en bedlingtonträff inom det snaraste....löp på G....!!
Gott Nytt år !! Bara några dagar förtidigt!!

7:43 em  
Blogger Gordon said...

Hej Emma och hundar! Att fira nyår i Tibro är väl inte så dumt. Åk till brukshundklubben - de brukar ha hindren stående ute. Eller besök Hundhälsan och passa på att simma med Pompe och Nalle. Det gör dem säkert gott! Kramar från oss i beardis-flocken

9:09 em  
Anonymous Anonym said...

Hallo!! Jag läser här varje dag! Förlåt om jag inte har kommenterat här på sistone =/ Ska skärpa mig.

Vet du! Min mormor heter också Eivor =)Coolt va?!

Hoppas du får en rolig nyår i Tibro. Jag ljuger också ibland. Jag ska fira nyår i Australien..ehemm...*harkl & host*

STOR KRAM! Hej svejs!

9:20 em  
Anonymous Anonym said...

nästan lite surt att du måste be folk att kommentera för att de ska hända grejjer, men de blev förvisso genast en tydlig effekt.. trevlig egenskap de där, att få folk att göra som man vill, kan du lära mig? jag formar för enkelhets skull upp en hypotes som du kan hoppa på om du känner för´t.. ähum *harkel* de viktigaste som behövs e att man har en hel del nära å kära vänner som gillar en å gärna tar sig tid att tillfredställa den personens önskemål.. å för att nå en sån status krävs de att man e en person som har hyggliga förutsättningar för att skapa goda kompisrelationer, typ en medfödd egenskap.. men liksom där brister hela grejjen för mig, har ingen sån egenskap.. å me detta lite otydliga å kryptiska resonemang vill jag helt enkelt konstatera att jag nog inte passar som bloggskrivare, om ni fattar va jag menar.. har man en blogg så vill man ju att folk ska läsa den, även om den bara e för en själv egentligen, trots va folk säger.. så, kontentan: har man inga kompisar ska man inte heller ha nån blogg.. öhm, finns nog en himla massa hål i de här tankearbetet, men förhoppningen jag har just nu e att jag har skrivit så pass mkt att ingen orkar läsa igenom hela skiten.. hm, e de så här de känns att skriva en blogg måntro? ooj, hehe de blev visst en himla massa tjat om inget alls.. jag brukar iofs kolla ganska mkt på seinfeld =) "publish your comment", ja de låter spännande, den trycker vi på

1:36 fm  
Anonymous Anonym said...

ne men självklart ska de kommenteras om man läser bloggen, förlåt min slöhet.. oj, lyssnat på en talbok? jag me! leva me mål å
mening heter den, gööörbra! typ man ska ägna en stund varje dag i fyrtio dagar åt att lyssna på och fundera över va i allsina dar man gör här på jorden, typ syftet me livet å så.. jag e iofs bara på första dagen, men jag e redan sugen på andra.. fast först måste jag reflektera över va jag har läst oxå, sa talboken, annars fastnar de inte i min tröga skalle.. jag vet att du redan vet allt de här, men jag tänkte att eftersom jag e en (nästan) lokalkändis nu så kanske folk lyssnar å tar till sig mer av de jag säger.. chm..hihi *gapflabb*

1:40 fm  
Anonymous Anonym said...

hm, slut på alias! =) jag avslutar me att citera en mkt känd bloggare.. "god natt"

1:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home