söndag, december 17, 2006

julfest, uppvisning o gran!!

igår var jag på julfest i pingstkyrkan i mariestad! de va e rolig julfest o mycket väl arrangerad (tummen upp till alla som var men o hjälpte till) de bästa var nog när vi fick dansa :D mer dans till folket!! en gäng grabbar gjorde en fantastisk fin uppvisning. sen fick vi alla vara med o svänga de lurviga. höjdis. åh så va de smaskig mat oxå! tacos slår julbord med hästlängder :D blir lugnt julfest i mariestad nästa år me för min del!!

nu ska jag snart på agiltyuppvisning me doggarna. var o tränade lite för en stund sen.. bara me pompe, nalle kan ju ändå. hmm.. jag blir allt mer övertygad om att pompe inte är en agilityhund. men men! sett hus fullt av hästbajs ger ju inte de bästa förutsättningarna heller så! han kommer va en fin pepparkaksgubbe i alla fall :D

åh, höll på att glömma berätta! idag har vi varit i skogen å huggit en gran! letat upp vår alldeles egen gran. de va skoj.. nalle å pompe fick leka me en sööt liten goldentjej oxå. pompe e outtröttlig när de gäller å leka me tjejer! hm.. jag som tackade nej till att träna viltsår idag för att jag inte ville att pompe skulle bli trött till agilityn. istället fick han rusa runt i skogen me en tjej. nåväl, inte för att tröttheten kommer göra någon skillnad när han står där å nosar i backen o stirrar drömskt på publiken! :D

äh! vi behöver inte va bra! de kommer va me några ruggigt duktiga vovvar ändå, så publiken blir nog bara glad om de kommer in en flumhund å gör bort sej oxå :D

mat!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!! Lycka till på agility uppvisningen. Jag kan inte komma och titta =(

Fick ett SMS av Emma i går kväll. Hon sa att hon hade haft skitkul!! Det är bra =)

KRAMMMMMMM

5:04 em  
Anonymous Anonym said...

lycka till på uppvisningen..o du pompe skulle du kunna ta med lite hästskit till mig? jag fick inge frukost i morses, min matte är en sån djurplågare...snälla, lite? det vore gott!

5:09 em  
Blogger Gordon said...

Hoppas att du är nöjd med Pompe OCH Nalle (!) på uppvisningen. Vi hade gärna varit med, men Baron har skadat sig och haltar. Allt gott önskar beardis-flocken i Skara

7:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home